מגה מזון
חדשות
חדשות פיננסים
לעמוד קודם

עמיר שיווק - תוצאות עסקיות ברבעון השני ובמחצית הראשונה של שנת 2025

10/09/2025
זמן קריאה: 4 דק'

עמיר שיווק והשקעות בחקלאות, העוסקת בשיווק ובהפצה של תשומות לחקלאות ובהפעלת מכון תערובת לייצור מזון לבעלי חיים, פרסמה דוחות כספיים לרבעון השני ולמחצית הראשונה של שנת 2025.

גיא בינשטוק, מנכ"ל עמיר שיווק: "ברבעון השני של השנה ראינו שיפור ברווחיות בתחומים אריזות ותערובות, שקוזזו בחלקן מפעילות הגנת הצומח שנפגעה ממיעוט הגשמים, לדוגמה, מיעוט מחלות עלים. אנו ממשיכים לחזק את תחום התערובות באמצעות השקעה ישירה ועקיפה בלולים לגידול עופות לבשר ולולי הטלה. שיקום הצפון והדרום תורם לפעילותנו בתחומים השקיה, פוליאתילן, כלי עבודה ומיכון. ברבעון השני גם חילקנו דיבידנד של 15 מיליון שקל לבעלי המניות, כ־20 שנה ברצף של חלוקות דיבידנדים. אנו מאמינים כי באמצעות פעילויותינו בתחומי החקלאות נמשיך לייצר ערך לבעלי המניות."

הכנסות החברה ברבעון השני הסתכמו ב־357.9 מיליון שקל לעומת 345.7 מיליון שקל ברבעון המקביל - עלייה של כ־3.5%. העלייה בהכנסות נבעה מעלייה בתחום האריזות, התערובות והאחר, שקוזזה בחלקה מירידה בתחום הגנת הצומח והזנתו. הכנסות החברה במחצית הראשונה הסתכמו ב־632.1 מיליון שקל לעומת 624.7 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, עלייה של כ־1.2%.

הרווח הגולמי הסתכם ב־55.4 מיליון שקל לעומת 51.4 מיליון שקל ברבעון המקביל, עלייה של כ־7.7%. העלייה ברווח הגולמי נבעה בעיקר מעלייה בתחום התערובות, אריזות ואחר, שקוזזה בחלקה עם ירידה בתחום הגנת הצומח וסביבתו. הרווח הגולמי במחצית הראשונה הסתכם ב־104.9 מיליון שקל לעומת 99.2 מיליון שקל בתקופה המקבילה - עלייה של כ־5.7%

הרווח התפעולי של החברה הסתכם ב־18.9 מיליון שקל (כ־5.3% מהמחזור) לעומת 17.8 מיליון שקל (כ־5.1% מהמחזור) ברבעון המקביל. הרווח התפעולי במחצית הראשונה הסתכם ב־33.3 מיליון שקל לעומת 32.8 מיליון שקל במחצית המקבילה.

ה־EBITDA ברבעון השני הסתכם ב־23.3 מיליון שקל לעומת 23.1 מיליון שקל ברבעון המקביל. ה־EBITDA במחצית הראשונה הסתכם ב־42.6 מיליון שקל לעומת 43.4 מיליון שקל בתקופה המקבילה.

הרווח הנקי ברבעון השני הסתכם ב־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל ברבעון המקביל. הרווח הנקי במחצית הראשונה הסתכם ב־23.1 מיליון שקל לעומת 24.1 מיליון שקל בתקופה המקבילה.

הונה העצמי של החברה נכון ליום 30 ביוני 2025 הסתכם ב־402.2 מיליוני שקל, 41.1% מסך המאזן, לעומת 392.7 מיליון שקל, 43.2% מסך המאזן, ביום 31 בדצמבר 2024. ההון הושפע בעיקר מהרווח הכולל בתקופה בניכוי דיבידנד שחולק, בהיקף של 15 מיליון שקל, בחודש מאי.

לחברה מזומנים ושווי מזומנים בסך 22.7 מיליון שקל נכון לסוף הרבעון, והון חוזר חיובי (נכסים שוטפים בניכוי התחייבויות שוטפות) בסך של 216.6 מיליון שקל.

תוצאות החברה לפי מגזרי פעילות:

 

אילוסטרציה

 

בתחום הגנת הצמח והזנתו חלה ירידה במכירות ברבעון השני, של 4.3 מיליוני שקל לעומת התקופה המקבילה אשתקד. ההכנסות הסתכמו ב־169.2 מיליון שקל לעומת 173.4 מיליון שקל ברבעון המקביל. ההכנסות במחצית הסתכמו ב־280.9 מיליון שקל לעומת 291.0 מיליון שקל במחצית המקבילה, ירידה של כ־10.2 מיליון שקל. הירידה נובעת בעיקר מירידה במחירי הדשנים ומהשפעות מזג האוויר, מיעוט גשמים וטמפרטורות גבוהות יחסית, שהפחיתו מחלות עלים, וכפועל יוצא הקטינו את צריכת חומרי ההדברה בתקופת הדיווח.

בתחום האריזות, ההכנסות ברבעון השני הסתכמו ב־64 מיליון שקל לעומת 55.8 מיליון שקל ברבעון המקביל - עלייה של כ־8.2 מיליון שקל (כ־14.7%). ההכנסות במחצית הראשונה הסתכמו ב־124.9 מיליון שקל לעומת 107.8 מיליון שקל בתקופה המקבילה - עלייה של כ־17.1 מיליון שקל (כ־15.8%). העלייה נובעת בעיקר מגידול בהיצע מוצרי האריזות לחקלאות, בעיקר בחומרי אריזה שאינם קרטון גלי, ומעלייה כמותית באספקת אריזות לתעשייה. הייתה גם עליית מחירים בכל תחומי שוק הקרטון הגלי עקב עליית מחירי חומרי הגלם בתעשייה זו.

בתחום התערובות הסתכמו ההכנסות ברבעון השני ב־78.5 מיליון שקל לעומת 77 מיליון שקל ברבעון המקביל. העלייה נובעת בעיקר מעלייה במכירות בשר בלולים שהחברה מפעילה, בקיזוז ירידה של 2% בכמויות התערובת שנמכרו לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

ההכנסות במחצית הראשונה הסתכמו ב־149 מיליון שקל לעומת 153.5 מיליון שקל במחצית המקבילה, ירידה של כ־4.5 מיליון שקל. הירידה נובעת בעיקר מירידה במחירי המכירה של התערובת ללקוחות, בשל ירידה במחירי חומרי הגלם המשמשים לייצור התערובות, בתוספת ירידה של 2% בכמויות התערובת שנמכרו לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

בתחום האחר, הכולל בין השאר שיווק של מוצרי השקיה, זרעים ושתילים, כלי־עבודה וקטיף, מיכון חקלאי, ביגוד, פוליאתילן ורשתות, הסתכמו ההכנסות ברבעון השני ב־45 מיליון שקל לעומת 38.4 מיליון שקל ברבעון המקביל - עלייה של כ־6.6 מיליון שקל (כ־17.1%). ההכנסות במחצית הסתכמו ב־74.8 מיליון שקל לעומת 70 מיליון שקל בתקופה המקבילה, עלייה של כ־4.9 מיליון שקל (כ־6.9%). העלייה נובעת בעיקר מעלייה במכירות מוצרים להשקיה, פוליאתילן, זרעים ומוצרים טכניים, בקיזוז ירידה במכירות של מיכון חקלאי ואחרים.

בתחום הנדל"ן, בין היתר החברה מחזיקה שני בניינים בבני ברק (בניין חד־קומתי בשטח של כ־2,200 מ"ר וסמוך לו בניין בן 3 קומות בשטח של כ־5,500 מ"ר). בנכס של החברה בבני ברק מבוצעות מתחילת שנת 2024 עבודות התאמה להפיכתו למרכז מסחרי. החברה מעריכה נכון למועד זה שעבודות ההתאמה יסתיימו ברבעון הרביעי של שנת 2025, ולפיכך הירידה בהכנסות מחלק זה של הנכס צפויה להימשך לפחות עד מועד זה. שאר חלקי הנכס מושכרים ללא שינוי.

עמיר שיווק והשקעות בחקלאות עוסקת בשיווק והפצה של תשומות למגזר החקלאי באמצעות 28 סניפים ברחבי הארץ. החברה מפיצה חומרים להגנת הצמח והזנתו (כימיקלים), אריזות ומוצרים חקלאיים אחרים ומפעילה מכון תערובות מזון לבעלי חיים. לחברה כ־10,000 לקוחות פעילים, רובם חקלאים, וכ־700 ספקים, 95% מהם בישראל. לעמיר שיווק גם פעילות נדל"ן מניב. גיא בינשטוק משמש מנכ"ל, דב אמיתי הוא יו"ר הדירקטוריון ואלי חדז'ס הוא סמנכ"ל הכספים.

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
בטעינה...
כותרת
תוכן