מגה מזון
כתבות
מגה משפט מזון
לעמוד קודם

בקשה לתביעה ייצוגית: ביטול עסקה ללא זיכוי

21/05/2024
זמן קריאה: 1.5 דק'

בקשה לאישור תביעה ייצוגית בעילה של הטעיה צרכנית הוגשה נגד חברת פלאקסי ישראל מנתניה המספקת הטבות לעובדים, ובכלל זה הזמנת ארוחות לעובדים, הזמנת ארוחות במשלוח ותשלומים באמצעותה במסעדות וברשתות מזון ופארם. נטען שהחברה גורמת לצרכנים להסיק כי כספם יושב להם אוטומטית במקרה של ביטול עסקת רכישת טובין, ואולם כמדיניות מוצהרת, הלכה למעשה על אף שהעסקה בוטלה, החברה אינה משיבה את הכספים בגין ביטולה.

בבקשה שהוגשה לבית המשפט המחוזי מרכז מצוין, כי חברת פלאקסי ישראל היא חברה פרטית גדולה בישראל המציגה עצמה בשם סיבוס, ומאפשרת למעסיקים לתת לעובדיהם הטבה באמצעות שימוש בשירותיה. שירותי סיבוס, נאמר בבקשה, מאפשרים לעובדים לרכוש טובין מבתי עסק אשר התקשרו עם סיבוס באמצעות האפליקציה שלה (קוד בארנק הדיגיטלי) או כרטיס שהיא מנפיקה לעובד.

לכל עובד ארנק דיגיטלי עם הקצבה יומית חודשית או שנתית לרכישה, וככל שעסקת רכישת הטובין מתבצעת מרחוק באמצעות האפליקציה, לא נתקלים בבעיה, ובביטול עסקה, הארנק הדיגיטלי מזוכה בהתאם. אולם במקרה שהעסקה מתבצעת בדלפק, העובד ביטל אותה וניתן לו אישור על כך על ידי בית העסק, חברת פלאקסי ישראל אינה מזכה את ארנקו הדיגיטלי בגין ביטול העסקה, וזאת בניגוד להתחייבותה החוזית ובניגוד לדין.

לדברי המבקש, ראובן קנטן תושב פ"ת, במענה לפנייתו לאחר שארנקו הדיגיטלי לא זוכה בעקבות זיכוי שקיבל מבית העסק, הבהיר לו נציג הלקוחות של החברה, כי אם פונים אל החברה, היא לא מזכה את החשבון על אף שבוטלה העסקה. המבקש סבור, כי מדובר במדיניות מוצהרת של החברה שאינה מזכה אוטומטית אם לא בוטלה העסקה דרכה.

בבקשה נאמר, כי נציג הלקוחות מסר עוד למבקש, כי על בית העסק לעדכן את החברה בביטול העסקה. המבקש מציין, כי הפעולה האמורה אינה שונה מכל מערכת סליקת אשראי אחרת, ויתרה מזו, אותה פעולה בדיוק שביצע לקוח של החברה המתחרה תן ביס, לא יצרה כל בעיה והכסף הושב אוטומטית.

על פי פרסומי החברה, היא עובדת עם 4,300 חברות ו-9,200 בתי עסק בפריסה ארצית ומעניקה שירותים לחצי מיליון עובדים.

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן