בקשה לתביעה ייצוגית: הטבות והנחות
בקשה לאישור תביעה ייצוגית הוגשה נגד רשת רמי לוי שיווק השקמה בטענה להטעיית לקוחות ששילמו באמצעות אפליקציית הארנק (בסניפי רמי לוי, באתר האינטרנט ובאפליקציה של רמי לוי) ורכשו מוצרים שעליהם הובטחו הטבות ו/או הנחות שניתנו למשלמים באמצעות אפליקציית הארנק.
המבקשים, הדס לבמור תושבת ירושלים וישראל רוזנר מהיישוב אלעזר, חברים במועדון הלקוחות של רמי לוי. לדבריהם, בשנת 2021 השיק רמי לוי שיווק השקמה מוצר משלים בשם "הארנק מבית רמי לוי" - אפליקציית תשלומים המאפשרת לשלם בעבור הקנייה בסניפי הרשת או ברכישה מקוונת באמצעות אתר האינטרנט של רמי לוי או באפליקציית רמי לוי באינטרנט.
על פי פרסומי רמי לוי, חברי מועדון הלקוחות זכאים להטבות ולהנחות הניתנות למימוש בסניפי הרשת וברכישה מקוונת. למשלמים באמצעות אפליקציית הארנק ניתנות הטבות והנחות ייחודיות להם בלבד. אלא שבמקרים רבים חברי מועדון הלקוחות המשלמים באמצעות אפליקציית הארנק אינם מקבלים את ההטבות וההנחות שרמי לוי התחייבה להעניק להם.
לטענת המבקשים, הטעיית רמי לוי את חברי מועדון הלקוחות אינה מתמצה ברכישות בסניפי הרשת אלא נוגעת גם לאתר האינטרנט ולאפליקציה שלה.
בבקשה נאמר, כי בהתנהלותה האמורה מטעה רמי לוי את חברי הקבוצה המיוצגת כאשר היא מפרסמת הצעות שאינן מקוימות במלואן בעת הרכישה בפועל. חברי הקבוצה אינם זוכים להנחות ולהטבות שהובטחו להם, ומוצאים עצמם משלמים מחירים גבוהים מאלה שהוצגו בפרסומי הרשת. התנהלות זו גורמת לרמי לוי להתעשר שלא כדין על חשבון חברי הקבוצה תוך פגיעה בזכותם לקבלת מידע מהימן והוגן ובהתחייבויות שלה כלפיהם.
לדברי המבקשים, הבקשה לאישור נועדה להפסיק את הפגיעה בחברי הקבוצה ולהעניק להם פיצוי הולם בגין הנזקים שגרמה להם התנהלותה של רשת רמי לוי.