בקשה לתביעה ייצוגית: הטבת הפיצה בוטלה
בקשה לאישור תביעה ייצוגית הוגשה לבית המשפט המחוזי בחיפה נגד חברת אלגד פיצה מתל אביב, זכיינית פיצה דומינו'ס בישראל, רשת משלוחי פיצה (66 סניפים). נטען שהחברה ביטלה באופן חד־צדדי, המנוגד לדין ולהסכם, הטבה אשר ניתנה למשתתפי סדנת "שף צעיר".
לטענת המבקש, עו"ד רועי מור תושב חיפה, לכל משתתף בסדנה שהחברה מציעה זה שנים, הובטחה כחלק מרכישת הסדנה הטבה לקבלת מוצר חינם (לחם שום) בכל הזמנה עתידית לכל החיים, ולשם כך ניתן קוד הטבה להקשה בעת ביצוע ההזמנה באתר או ביישומן של החברה, ללא כל מגבלה או תנאי נוסף. ואולם לפני מספר חודשים ביטלה לפתע אלגד פיצה את ההטבה, באופן חד־צדדי המנוגד לדין ולהסכם, וללא הודעה מוקדמת נחסם קוד ההטבה שניתן למשתתפי הסדנה לשם קבלת ההטבה בעת ההזמנה. מי שהקיש את הקוד קיבל הודעה "הקוד לא תקין, נסה שוב", כאילו זו תקלה זמנית, ללא הסבר וללא הפניה לקבלת קוד חדש או לשירות הלקוחות.
לדברי המבקש, נמסר לו משירות הלקוחות כי הקוד בוטל למעשה באופן יזום, גורף ורוחבי לכל הזכאים. נציגת השירות הסבירה במפורש, כי על פי הנהלים העדכניים כדי לקבל קוד הטבה חדש, חובה להציג את תעודת ההשתתפות בסדנה.
המבקש מציין, כי הסביר לנציגה כי לא שמר את התעודה, לא נדרש לשמור אותה, אך יש לו תמונות של שני ילדיו אשר השתתפו בסדנה, ואולם הנציגה דחתה את טענתו וסירבה להנפיק לו קוד חדש ללא הצגת התעודה.
לדברי המבקש, בהתנהלותה האמורה מפרה אלגד פיצה את ההסכם עם עשרות אלפי זכאים שלא פנו לקבל קוד חדש, והלכה למעשה בוטלה ההטבה שיתנה להם, והיא מתעשרת על חשבונם שלא כדין.
בית המשפט מתבקש להצהיר כי אלגד פיצה הפרה את הוראות הדין וההסכם שבין הצדדים, להורות לה לעדכן את משתתפי הסדנה על ביטול קוד ההטבה ולספק להם קוד אישי חדש עדכני. כמו כן להשיב לכל הזכאים את עלות מוצר ההטבה (לחם שום) שנשללה מהם, ולפצות כל זכאי שלא הצליח לממש את הקוד ולכן ויתר על המוצר באותה הזמנה, פיצוי בשווי המוצר שלא קיבל חינם.
אילוסטרציה

