דפי ההפרדה של השניצל כלולים במחיר
בקשות לאישור תביעות ייצוגיות הוגשו נגד רשתות קמעונאות המזון שופרסל וויקטורי בטענה להפרה של הוראות הדין. נגד שופרסל נטען, כי היא אינה מפחיתה ממשקל המוצרים את משקל דפי ההפרדה שמשקלם הכולל בין 8 ל-25 גרם, שהם 1.8%-3.7% ממשקלו הכולל של המוצר, ומחייבת את לקוחותיה לשלם בעבור דפי ההפרדה חסרי הערך לפי המחיר שבו נמכר המוצר שרכשו.
בבקשה נאמר, כי צרכן הרוכש משופרסל 3 אריזות של שניצל פרוס ארוז מראש שמשקלן הכולל 2.61 ק"ג במחיר של 44.90 ש"ח לקילו, משלם 117 ש"ח, אולם מתוך סכום זה הוא משלם 2.47 ש"ח (2.1% ממחיר המוצר) בעבור דפי ההפרדה שצורפו למוצרים שמשקלם לא מופחת על ידי שופרסל.
הטעיית הלקוחות, נאמר בבקשה, נעשית בשני אופנים. הראשונה, הצרכנים רוכשים פחות מוצר משסברו שרכשו, והשנייה, הם משלמים בעבור דפי הפרדה חסרי ערך מחיר גבוה בהתאם למוצר שבחרו לרכוש.
עוד נטען בבקשה, כי אין מדובר בתקלה נקודתית או חד-פעמית אלא עסקינן בהתנהלות שיטתית בסניפי שופרסל. כמו כן אין מדובר במוצר יחיד אלא במספר מוצרים ארוזים מראש אשר לגביהם אין שופרסל מפחיתה את משקל דפי ההפרדה.
הבקשה השנייה לאישור תביעה ייצוגית הוגשה נגד רשת ויקטורי, ובה נטען כי ויקטורי מפרה את הוראות הדין כאשר היא שוקלת מוצרים הארוזים באריזת ואקום או באריזה דומה והנמכרים במשקל, בלי להפחית את האריזות. כך היא גובה מלקוחותיה תשלום גם בעבור האריזות בהתאם למחיר המוצר שהם רוכשים.
המבקש מציין, כי בטרם הרכישה לא הוצגה לו הודעה מקדימה שהמוצר שהוא רוכש נשקל עם האריזה בלי לבצע הפחתה של האריזה, ולדבריו גם אם ויקטורי הייתה עושה כן, מדובר בהתנהלות שאינה כדין.
בבקשה נאמר, כי בהתאם להנחיית הממונה על הגנת הצרכן, אסור בכל מקרה לשקול את המוצר עם האריזה. במקרה הנדון, ויקטורי אינה מקזזת את מלוא משקל האריזה של מוצרי הוואקום.