מגה מזון
כתבות
מגה משפט מזון
לעמוד קודם

הוצאת דיבה באמצעות קמפיין נגטיב

14/12/2023
זמן קריאה: 1.5 דק'

חברת ניין מוצרי צריכה ממודיעין, העוסקת ביבוא ושיווק של מותגים בינלאומיים בתחום הבישול, היא חברה מובילה ביבוא ושיווק של גרילי גז והיבואן הבלעדי של המותגים WEBER ו-COLEMAN. החברה הגישה תביעת לשון הרע על סך שלושה מיליון ש"ח נגד חברת כרמל דיירקט מלוד ליבוא ושיווק של מוצרי צריכה בתחום הקולינריה, והמתחרה שלה בתחום גרילי גז (מותגים GRANDHALL, CAESAR RUBCON ו-NAPOLEON).

לדברי ניין מוצרי צריכה, הנתבעת הוציאה את דיבתה רעה באמצעות קמפיין נגטיב מתוכנן ומתוזמן היטב, אשר כל מטרתו הייתה לרסק את שמה ואת המוניטין שלה ולהרוס ולחרב את פעילותה העסקית, הכול כדי לקיים תחרות לא הוגנת בעליל, תוך ניסיון לרומם את פעילותה העסקית שלה.

לטענת התובעת, הנתבעת השתמשה, ועדיין משתמשת, בסוכני רשת חשאיים, חלקם מלאכותיים ("בוטים"), בתוך קבוצות ברשת החברתית פייסבוק, כדי להשפיע על התודעה הצרכנית, לחבל במוניטין ובשם שלה ושל מוצריה, עד כדי הנדסה תודעתית של ממש.

נטען כי הנתבעת פרסמה 33 פרסומים פוגעניים (סכום הפיצוי הסטטוטורי לכל פגיעה הועמד על 90,000 ש"ח) ברשתות החברתיות לגבי מוצרי התובעת, בין השאר באמצעות חשבונות פיקטיביים. בכך פרסמה הנתבעת לשון הרע באשר לעסקיה, משלח ידה, מקצועה, המוניטין והשם של התובעת ושל מוצריה, והכול ממניעים פסולים ובזדון, מתוך מטרה ברורה, קרה וחד-משמעית - לחרב את עסקיה, לפגוע בהם ולהביא לפגיעה במכירת מוצריה, ומצד שני לרומם את עסקיה ומכירותיה שלה.

בתביעה נאמר, כי כחלק בלתי נפרד מהקמפיין שנועד לרומם את הנתבעת על חשבון חורבנה של התובעת על לא עוול בכפה, פעלה הנתבעת בדרכים יצירתיות נוספות, בהן פרסומים חיוביים על אודותיה, והכול תוך הטעיית צרכנים נבזית ודרך הסתרת עצם הדבר שאותם "מפרסמים", שבחלקם הם פיקטיביים\מלאכותיים ובחלקם אמיתיים, פועלים למעשה בשליחותה שלה.

מלבד הסעד הכספי, בית המשפט המחוזי מרכז-לוד מתבקש להורות לנתבעת לחדול לאלתר מפרסומים המכפישים את שמה של התובעת ולפרסם הודעת התנצלות על התנהלותה האמורה.

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן