הסדר פשרה עם רשת סטופ מרקט
בקשה לאישור הסדר פשרה הוגשה לבית משפט השלום בראשל"צ בתביעה נגד רשת המרכולים סטופ מרקט שהוגשה על ידי עמית זילברג, תושב כ"ס, בסוף חודש מרס.
לטענת זילברג, סטופ מרקט (11 סניפים) מפרה את חוק הגנת הצרכן בכך שאינה מסמנת את מוצריה כמתחייב בחוק, ובכך מטעה את הצרכנים. בתגובה טענה סטופ מרקט, כי על דרך השגרה ובאופן יומי היא מסמנת את מוצריה כמתחייב לפי הוראות הדין, וייתכן שישנם פה ושם מוצרים שהונחו על גבי המדפים ועובדיה טרם קידדו וסימנו אותם במדבקות מחיר, בדומה למוצרים שהוצגו על ידי התובע.
לדברי סטופ מרקט, אין המדובר במדיניות סדורה מצידה להטעות צרכנים או רשלנות מצידה.
בפנייה לבית המשפט נאמר, כי בשים לב לפעולותיה של סטופ מרקט ולהתחייבויותיה לבצע הסדרה עתידית, הגיעו הצדדים למסקנה כי בתיק הנוכחי יהיה נכון וצודק ליישב את המחלוקת בדרך של תיקון לעתיד, תוך מתן פיצוי לציבור הצרכנים של סטופ מרקט בגין העבר.
בהסדר הפשרה נקבע, כי סטופ מרקט תעניק לצרכניה בסניפיה הנחה על מוצריה בשווי כולל (מחיר לצרכן) של 350,000 ש"ח בששת החודשים לאחר אישור ההסדר בבית המשפט. סטופ מרקט תשלם לתובע גמול בסך 20,000 ש"ח, ולבא כוחו, עו"ד לירון פרמינגר, שכר טרחה בסך 60,000 ש"ח.