מגה מזון
כתבות
מגה משפט מזון
לעמוד קודם

זהות בין שני מוצרים של מחית פירות לתינוקות

16/09/2024
זמן קריאה: 2 דק'

חברת רנדי מר"ג, יבואנית בין השאר של מחית פירות לתינוקות ופעוטות בשם חטיפטף תחת המותג שלה פרינוק, הגישה תביעת קניין רוחני לצו מניעה קבוע ומתן חשבונות נגד חברת קשת גיבורים-שיווק מבני ברק. האחרונה משווקת תחת המותג מעולה מחית פירות לתינוקות ופעוטות בשם פריקט, המיובא על ידי חברה בת שלה - אלסקה פרקמטיא. לטענת רנדי, המוצר הוא חיקוי מטעה של המוצר שלה, חטיפטף.

בתביעה מצוין, כי שתי החברות הן בבעלותו, בשליטתו ובניהולו של שמואל אטיאס, שהוא גם הבעלים של רשתות הסופרמרקטים הגדולות נתיבי החסד ובר-כל הפונות למגזר החרדי ואשר בהן משווק המוצר המפר, פריקט.

לדברי רנדי, היא השקיעה עמל רב ומשאבים אדירים במשך שנים ארוכות בקידום ובנייה של מותג פרינוק הנמכר זה 20 שנה ובחטיף חטיפטף אשר הוא חלק ממותג פרינוק הנמכר כ-7 שנים. בשל מאמצים והשקעות כבירות אלו, למותג פרינוק ולחטיף חטיפטף מוניטין רב. מדי שנה החברה מוכרת מיליוני יחידות של המוצר חטיפטף. פרינוק וחטיפטף מובילים את שוק המחיות לתינוקות ופעוטות.

בהכירה עובדות אלה ובחוסר מובהק של תום לב והגינות, נאמר בכתב התביעה שהוגש לבית המשפט המחוזי בת"א, בחרה חברת קשת גיבורים-שיווק בעת האחרונה להתחיל למכור מוצר מפר, אשר בכוונת מכוון עוצב כחיקוי מטעה באופן הדומה עד כדי כמעט זהות למותר של חבר רנדי, והכול כדי להטעות את הצרכנים ולנצל את המוניטין הרב שרכשה רנדי בישראל.

לדברי רנדי, הזהות בין המוצרים ניכרת בשלל מאפיינים ויזואליים שהועתקו מהמוצר שלה כגון צבע האריזה (אדום), ממדי האריזה, מיקום תמונות הפירות על גבי האריזה, מיקומי הכיתובים וגודלם והצבעוניות של שם החטיף.

לטענת רנדי, הנתבעת אף בחרה לקרוא למוצר המפר בשם פריקט, המזכיר גם בצליל את מותג המוצר שלה - פרינוק. רנדי סבורה, כי הזהות בין כל אלה ובין מאפיינים רבים נוספים אינה מותירה כל ספק כי המוצר המפר נועד לחקות את המוצר שלה, ולמעשי הנתבעת יש מטרה אחת ברורה: לרכוב על המוניטין שלה, להטעות את הצרכנים ולגרוף לכיסיה רווחי עתק על חשבונה ושלא כדין.

בתביעה נאמר, כי הדברים ברורים ומובהקים שבעתיים עת שבחינה של מוצרים אחרים בשוק מעלה, כי לא היה כל טעם ענייני מצד הנתבעת להעתיק באופן כה בוטה את המוצר שלה, וכי בהחלט היה אפשר לעצב את המוצר באופן ייחודי, שאיננו מטעה לקוחות ואינו מחקה את המאפיינים הוויזואליים של המוצר שלה.

בית המשפט מתבקש לאסור בצו מניעה על הנתבעת מלייבא ולשווק את המוצר המפר פריקט, להסירו לאלתר מנקודות המכירה, וכן למסור דין וחשבון על אודות הכנסותיה משיווק המוצר המפר, האיסוף והאחסנה של המוצר שנאסף על ידה מנקודות המכירה.

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן