תביעה ייצוגית: דומינוס גובה דמי משלוח
בקשה לאישור תביעה ייצוגית הוגשה לבימ"ש המחוזי בת"א נגד רשת הפיצריות הגדולה (רשת המסעדות השמינית בגודלה בעולם) דומינוס פיצה, המופעלת בישראל באמצעות חברת אלגד פיצה מת"א, בטענה לגביית דמי משלוח קבועים מלקוחותיה המזמינים את מוצריה באמצעות האפליקציה או באתר שלה, בסך קבוע של 12 ש"ח.
נטען בבקשה, כי הדבר מנוגד להסכם בין הצדדים ולתנאי השימוש שאותם נדרשים הלקוחות לאשר באופן אקטיבי על ידי סימון V בעת ההרשמה, ואשר בהם מובהר וקבוע במפורש, כי לא נגבים דמי משלוח.
מלבד הפרת ההסכם, טוען המבקש, עו"ד אסף כהן מת"א, חברת אלגד פיצה מסתירה את קיומם של דמי המשלוח מלקוחותיה המשתמשים באפליקציה או בגלישה באמצעות הנייד (שלא דרך האפליקציה), ומציגה את מחירי המוצרים כשהם אינם כוללים את דמי המשלוח הנלווים לכל הזמנה. הלקוחות מגלים רק בשלב הסופי של ההזמנה - שלב התשלום בקופה, כי מתווספים דמי משלוח להזמנה.
המבקש מציין, כי בהסכם שאותו נדרש הצרכן לאשר באפליקציה נאמר: "החברה אינה גובה דמי משלוח מלבד מחיר המוצר כמתפרסם באתר", ואילו בהסכם באתר נאמר כי מחיר המוצר כולל דמי משלוח 0, וכי מינימום ההזמנה הוא 69.9 ש"ח.
לדברי המבקש, בכל שנות פעילותה הרבות של חברת אלגד פיצה, היא לא גבתה דמי משלוח. העניין מחזק את ההטעיה הצרכנית במקרה הנדון. החברה החלה להוסיף את דמי המשלוח רק בתקופת הקורונה. המבקש סבור, כי היה מצופה ששינוי כה מהותי כגון הוספת דמי משלוח לפתע ובניגוד להסכם עם הצרכן, יזכה לגילוי נאות וברור משלב ההתקשרות הראשוני של הצרכן, ולאורך הליך המכירה עד התשלום.