תביעה ייצוגית: ישראייר לא סיפקה מזון לנוסעי טיסה שאיחרה
בקשה לאישור תביעה ייצוגית הוגשה נגד חברת התעופה ישראייר בטענה להפרת חובתה החוקית לספק מזון, משקאות ושירותי תקשורת לנוסעים שטיסתם ממריאה באיחור של יותר משעתיים. המבקש, רועי גורודיש מפ"ת מציין, כי טס לאיטליה בטיסת ישראייר והיה עיכוב של כשלוש שעות בטיסה. לטענתו, ישראייר נמנעה מלהציע לנוסעי הטיסה מזון, משקאות ושירותי תקשורת בהתאם לחובתה החוקית לעשות זאת בכל עיכוב של יותר משעתיים.
במענה לפנייתו בעניין הודתה ישראייר שטיסתו התעכבה יותר משעתיים, ולא כפרה בכך שלא הציעה לנוסעי הטיסה האמורה מזון, משקאות ושירותי תקשורת. ואולם ישראייר סירבה להכיר בכך שהפרה את הוראות הדין, והעלתה בפניו תירוצים שגויים לצידוק טענתה שלא הפרה את החוק.
המבקש מציין, כי בהליך משפטי קודם הסבירה ישראייר במפורש לבית המשפט, כי היא אינה נוהגת בהתאם לאותם התירוצים שהעלתה בפניו, וכך יוצא כי כלפי בית המשפט אמרה ישראייר דבר אחד, ואילו כלפי נוסעיה במקרה הנדון, אמרה דבר אחר.
המבקש מציין, כי סירב להצעתה של ישראייר, לפיה בתמורה לרכישת כרטיס טיסה נוסף הוא יזכה להנחה במחיר הכרטיס, וכי לשם קבלת ההטבה האמורה עליו לחתום על מסמך ויתור על כל טענה כלפיה, וכן לאשר בחתימתו כי מדובר בפיצוי המוענק לו לפי דין ולא לפנים משורת הדין.
לדברי המבקש, עמדתה הסופית של ישראייר הייתה כי היא פועלת בהתאם לחוק, ובנסיבות אלה, בהן הוכח כי החברה פעלה שלא כדין והיא מסרבת להכיר בכך, קם הצורך בהגשת הבקשה האמורה לאישור תביעה ייצוגית נגדה.