מגה מזון
כתבות
מגה משפט מזון
לעמוד קודם

תביעה ייצוגית: מחיר המוצג על המוצר

17/05/2023
זמן קריאה: 1 דק'

בקשה לאישור תביעה ייצוגית הוגשה נגד רשת המרכולים רמי לוי שיווק השקמה בטענה להפרת החובה לגבות את המחיר המוצג לצרכן על גבי המוצר, לפי חוק הגנת הצרכן. לדברי המבקש, עו"ד בנימין חן מר"ג, עניינה של בקשת האישור הוא בטעות מחשוב אריתמטית-שיטתית שאירעה במסופי רמי לוי והנוגעת ללקוחות שרכשו מוצרים במחיר מבצע מותנה כגון "מחיר מבצע ל-2 ק"ג בכפוף לקנייה מעל 50 ש"ח" או "מחיר מבצע ל-4 ק"ג בכפוף לקנייה מעל 100 ש"ח".

לטענת המבקש, טעות המחשוב השיטתית הביאה לקוחות רמי לוי לשלם סכום גבוה יותר מזה שהיו צריכים לשלם בעד מוצרים במבצעים מותנים, מאחר שקופות הרשת טעו בחיוב האריתמטי של חשבון הלקוח והביאו לדרישות תשלום ביתר, שלא כדין.

בעניינו האישי, מציין המבקש, עיון מעמיק בחשבוניות הקנייה שלו העלה כי הטעות חלה בחישוב של כל אחד מהמוצרים שרכש במסגרת מבצעים מותנים. לטענתו, הרשת הבטיחה ללקוחותיה מחירי מבצע למוצרים מסוימים, אך בפועל בקופות היא גובה בעבורם את "המחיר המקורי", הגבוה מהמחיר אשר הובטח להם.

המבקש מציין, כי מחירי המבצע נועדו למשוך לקוחות להצטרף למועדון הלקוחות של רמי לוי, ואולם רמי לוי אינה עומדת בהתחייבויותיה כלפי חברי המועדון ולא מעניקה להם את מחירי המבצע שלהם הם זכאים מתוקף חברותם במועדון.

עוד הוא מציין, כי פנה בעניין זה מספר פעמים אל רשת רמי לוי ואף פוצה באופן פרטני וחד-צדדי בגין פנייתו הראשונה (חשבונית אחת מני רבות), ולמיטב ידיעתו רשת רמי לוי תיקנה את הטעות בעקבות פניותיו, אולם היא לא השיבה לו ולשאר לקוחותיה את חיובי היתר שגבתה מהם, על אף טענתה בעלמא כי עשתה כן. זאת למרות שאפשר לאתר חלק נכבד מלקוחותיה, שהם חברי המועדון שלה הנושאים את כרטיס האשראי שלה.

 

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
בטעינה...
כותרת
תוכן