לפפסיקו רובוט הומנואידי ממותג
פפסיקו השיקה לראשונה רובוט הומנואידי ממותג בשם Pepsi FIZZ BOT בשיתוף חברת הרובוטיקה הסינית AgiBot. המהלך נועד להוסיף רובד טכנולוגי חדש לאופן שבו המותג מתחבר לקהל הצרכנים במסגרת קמפיין בינלאומי רחב היקף.
הרובוט נחשף לראשונה בסרטון פרסומי שבו הופיעו המשפיען הסיני Zhihui Jun ואגדת הכדורגל דיוויד בקהאם, במהלך שנועד להבטיח תהודה תקשורתית גלובלית. בקמפיין פפסיקו מציג את הרובוט כשגריר דיגיטלי של המותג, שתפקידו ליצור חוויות אינטראקטיביות מהנות ולהעלות את מעורבות הקהל.
למרות שפפסיקו לא פרסמה פרטים טכניים מהותיים על יכולותיו, הרובוט נתפס ככלי שיווקי שמושך תשומת לב ומעורר שיח ציבורי. בשונה מניסויים קודמים של פפסיקו בתחום הרובוטיקה, שבהם נבדקו בקמפוסים בארצות הברית רובוטי משלוחים שנועדו להביא חטיפים ישירות לסטודנטים, FIZZ BOT ממוקד בחוויית המותג ובמפגש עם הצרכנים ולא בהיבטי לוגיסטיקה.
המהלך מתיישב עם מגמה עולמית רחבה יותר, שבה מותגים בינלאומיים מאמצים רובוטיקה ובינה מלאכותית כדי לייצר חוויות שיווקיות בלתי נשכחות. התחרות על תשומת הלב של הצרכנים, במיוחד בקרב קהלים צעיר ומחובר לטכנולוגיה, מביאה חברות כגון פפסיקו לחפש כלים יצירתיים וחדשניים לבלוט בשוק.
נכון לעכשיו לא ברור אם FIZZ BOT ימשיך לשמש מעבר לקמפיין הנוכחי או שמדובר בפרויקט חד־פעמי. פפסיקו לא חשפה תוכניות להמשך השימוש ברובוטים הומנואידיים או לשיתופי פעולה נוספים עם חברות רובוטיקה בעתיד. עם זאת עצם ההשקה מלמדת על הנכונות של החברה לשלב חדשנות טכנולוגית במערך השיווק שלה, צעד שמעמיד אותה בחזית המפגש בין מותגים גדולים לעולמות ה־AI והרובוטיקה.
אילוסטרציה





