ירידה במכירות של שוק הבשר הצמחי
נראה כי שוק הבשר הצמחי, שהיה עד לאחרונה לוהט, נעשה קר כקרח. כך לפחות על פי הנתונים הכלכליים של החברות היצרניות. בששת החודשים האחרונים ספגה החברה החלוצה להמבורגרים הצמחיים, ביונד מיט (Beyond Meat), צניחה של 50% במניות שלה, לאחר שדיווחה על עלייה בסך המכירות משנה לשנה, אך החמיצה את יעדי הרווחים שלה בגלל בעיות ייצור ושינויים בהתנהגות הצרכנים.
ביונד מיט היא לא החברה היחידה הנסחרת בבורסה שנתקלה בבעיות לאחרונה. לחטיבה הצמחית של ענקית הבשר הקנדית Maple Leaf Foods היו מכירות מאכזבות בשני הרבעונים האחרונים. החטיבה רשמה ירידה של 6.6% במכירות ברבעון האחרון בהשוואה לשנה שעברה. דוח הרווח הקודם, שפורסם באוגוסט, לימד על ירידה של 20.6% במכירות החטיבה לעומת השנה הקודמת. גם מותג MorningStar Farms של קלוג חווה האטה במכירות ברבעון האחרון.
ייתכן שאחת הסיבות להאטה נעוצה במחירים הגבוהים יותר של מוצרי הבשר הצמחי. השוואת מחירים בין תחליפי בשר לבשר היא אחד מיעדי הטיפול של החברות הגדולות בשוק זה. כך למשל ביונד מיט שמה לעצמה למטרה לתמחר את מוצריה במחירים נמוכים יותר מאלה של בשר חי עד סוף שנת 2024.