מגה מזון
ניוזלטר מגה מזון
מגה מזון גיליון 61
לעמוד קודם

דור Z מגדיר מחדש את קניות המצרכים

05/05/2024
זמן קריאה: 2 דק'

בעידן של שינויים מהירים בהעדפות מזון ובהרגלי קניות, דור Z, אלה שנולדו מסוף שנות ה-90 ועד תחילת שנות 2010, מעצבים מחדש במידה רבה את האופן שבו מצרכים, במיוחד בשר, פירות ים ותוצרת, נרכשים ונצרכים. תובנות מדיווחים אחרונים על כוחם של בשר, פירות ים ותוצרת למשל, מספקות הצצה למגמות המתפתחות.

מדיה חברתית כמצפן קולינרי: בעבור דור Z, פלטפורמות מדיה חברתית הן לא רק כלים לקישוריות אלא משמשות מקור השראה לארוחה. ניכרת חריגה ממשית מהדורות המבוגרים יותר. 48% מהאנשים מדור Z שואבים רעיונות קולינריים מ-TikTok לעומת 12% מדור ה-X. מגמה זו נוגעת לפירות ים, שם פלטפורמות כגון יוטיוב ואינסטגרם משפיעות על 44% ו-30% מהצעירים הצרכנים, בהתאמה. אפילו פלטפורמות שאינן קשורות באופן מסורתי לתוכן קולינרי, כגון טוויטר ופינטרסט, ממלאות תפקיד בתהליכי תכנון הארוחות שלהן.

שיטות בישול יעילות: למרות ההתלהבות שלהם מבישול, דור Z מקדיש פחות זמן בהכנת ארוחות בהשוואה לדורות אחרים. הם מקדישים בממוצע 24 דקות לבישול ארוחת ערב בימי חול. הממוצע הוא 32 דקות. הדבר אינו מרמז על חוסר מיומנות או עניין. למעשה, 43% מדור Z מדווחים על נוחות יתרה בבישול, במיוחד פירות ים, ו-57% מצהירים שהם בישלו יותר פירות ים בשנה האחרונה.

שינוי התנהגויות רכישה: בכל הנוגע להרגלי רכישה, ל-Gen Z גישה נבדלת. סביר שהם יבחרו בתוצרת בתפזורת ובחבילות משפחתיות גדולות יותר של בשר ועוף. השינוי הזה לא רק מלמד על העדפה של ערך ונוחות אלא גם על היענות לגורמים כלכליים כגון עליית מחירים. לדוגמה, המגמה הרחבה היא גישה זהירה לרכישת בשר בשל עלות. Gen Z מתנגד לכך על ידי קניית כמויות גדולות, פוטנציאלית כדי ליהנות מהתמחור.

השלכות על תעשיית המזון: תובנות אלו חיוניות לתעשיית המזון שכן היא שואפת לתת מענה לדור החדש הזה של צרכנים. אליסון פברי, מנהלת מחקר ותובנות ב-FMI, מדגישה את החשיבות של הבנת הדפוסים האלו. "הקדמת מגמות המזון היא אתגר, אבל על ידי התמקדות בהעדפות ובהתנהגויות של דור Z, נוכל לצפות טוב למדי את העתיד של מגזר המכולת."

ככל שתעשיית המזון תמשיך לנווט את השינויים, ההשפעה של Gen Z תלך ותגבר. השילוב הייחודי של שטף דיגיטלי, יעילות בהכנת ארוחה והעדפות רכישה מובהקות הוא לא רק טרנד חולף אלא מעצב מחדש את השוק בדרכים בסיסיות. הדיון המתמשך בסדרת הבלוגים של FMI שואף לפענח את המגמות האלו ולהציע תובנות חשובות לעסקים המעוניינים לשגשג בשוק המתפתח במהירות.

השינוי בהתנהגות הצרכנים מדגיש שינוי רחב יותר בתעשיית המכולת, המונע על ידי טכנולוגיה וציפיות חדשות של צרכנים. ככל ש-Gen Z ממשיך להתבגר, השפעתו על תעשיית המזון צפויה לגדול. הדבר הופך את העדפותיו והרגליו למוקד קריטי בכל אסטרטגיה עסקית של מזון בעלת חשיבה קדימה.

 

לפרטים נוספים

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן