מגה מזון
ניוזלטר מגה מזון
מגה מזון גיליון 65
לעמוד קודם

הטרנדים של הפינוקים הקפואים: מה חם הקיץ

23/06/2024
זמן קריאה: 2 דק'

ככל שהטמפרטורות עולות, הפינוקים הקפואים מתפתחים ומציבים אתגרים והזדמנויות לתעשייה. מכירות היחידות הכוללות של גלידות וחידושים קפואים רשמו ירידה בשנה האחרונה, אבל ישנם סימנים שעשויים להמתיק את התחזית לקיץ הקרוב.

לפי חברת המחקר Circana משיקגו, מכירות הגלידות בחנויות נוחות עלו ב-1.8% בשנה שהסתיימה ב-21 באפריל, למרות ירידה של כ-1% ביחידות שנמכרו. מגמה זו מיוחסת לעליית מחירים ממוצעת של יותר מ-2% ליחידה בשנה האחרונה. באופן דומה, מכירות החידושים הקפואים צמחו ב-1%, ואילו היחידות ירדו ב-3.3%. למרות שעליות המחירים לא היו חדות כמו בשנה שעברה, הן עדיין השפיעו על התנהגויות הרכישה.

המכירות של גלידות ארוזות וחידושים עשויות להיות בפיגור בחנויות הנוחות (C-stores), אבל חנויות הסקופ נהנות מתחייה מחדש. Wally's, שבסיסה בפונטיאק שבאילינוי, מדווחת על עלייה של 15% במכירות בחנויות הגלידות שלה בשנה האחרונה. טים גוד, מנהל תפעול החנויות ב-Wally's, מייחס את ההצלחה הזו לחוויה הנוסטלגית של גלידה ביד, שנהפכת לדבר נדיר ב-C-stores.

גם חנויות סטיוארט'ס בבלסטון ספא שבניו יורק זכו להצלחה עם חנויות הסקופ, ומשכו תשומת לב עם גלידה קשה עטורת פרסים. החברה זכתה לאחרונה במספר פרסים בתערוכת החלב העולמית 2023 והוכרה כ"המקום הטוב ביותר לפינוק קפוא" על ידי איגוד Albany Times שש שנים רצופות. סטיוארט'ס הציגה טעמים חדשים לזמן מוגבל כגון Tropical Passion ו-Boston Cream Dream.

במשקאות מוגזים קפואים ניכרת צמיחה רכה, במיוחד בחנויות TXB שבסיסה בספייסווד שבטקסס. צמיחה דו-ספרתית נצפתה בקטגוריה זו. בנג'מין הופמאייר, סגן נשיא לשיווק וסחורות ב-TXB מציין, כי טעמים ייחודיים וחמצמצים פופולריים במיוחד. המועדפים ביותר הם Jolly Rancher Sour Apple ו-Minute Maid Strawberry Lemonade.

בתחום החידושים הקפואים, מותגי מיינסטרים ופרמיום כגון Oreo, Blue Bunny, Drumstick, Haagen Dazs ו-Snickers, מובילים את החשיבות ב-C-stores. גם קשרי מותגים עם סוכריות פופולריות כגון Reese's ו-M&M's חשים צמיחה חזקה, וגלידת חרוזים Mini-Melts מתגלה כפריט חם.

למרות הצלחתם של פריטי חידוש בספירה יחידה, יש מגמה בולטת לחבילות גדולות יותר. למוצרים כגון Oreo King Cone ו-Blue Bunny Big Bopper צמיחה חזקה.

כשהמחירים מתחילים להתמתן, מומחים כגון ג'ון קרופורד, סגן נשיא בכיר ל-Client Insights for Dairy ב-Circana, חוזים עלייה במכירות היחידות. לגורמים כגון מחירי הדלק ומזג האוויר יהיה תפקיד מרכזי בקביעת הביצועים של גלידה וחידושים קפואים בקרוב. הטמפרטורות החזויות מהרגיל והעלייה בנסיעות בקיץ, כפי שנחזה על ידי AAA, מבשרים טובות לשוק הפינוקים הקפואים.

ככל שהקיץ מתגלגל, צרכנים יכולים לצפות למגוון של תענוגות קפואים כדי לנצח את החום, והתעשייה מנווטת את המגמות המשתנות כדי ללכוד את טעמם.

 

לפרטים נוספים

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן