מגה מזון
ניוזלטר מגה מזון
מגה מזון גיליון 68
לעמוד קודם

הכרם קיימה תערוכת בירה לקהל המקצועי

17/07/2024
זמן קריאה: 2.5 דק'

חברת הכרם, מהמובילות בקטגוריית בירות קראפט בישראל, קיימה לראשונה את תערוכת הבירה הכרם 2024, שנועדה לפתח את תרבות הבירה בישראל באמצעות חשיפת עושר סגנונות ומותגים מישראל ומהעולם. לתערוכה הגיעו מאות אנשי מקצוע ונמזגו בה 29 מותגי בירה ו-80 סוגי בירה המחולקים ל-8 קטגוריות בירה מובילות מ-11 מדינות ברחבי העולם. בתערוכה השתתפו אנשי מקצוע מתחום חיי הלילה, המסעדנות והקמעונאות, והוא התקיים בנמל יפו.

הוצגו בתערוכה המגמות המתפתחות בשוק הבירה, בהן מעבר מבירות לאגר לבירות מיוחדות כגון קראפט, חיטה ופירות, מעבר לשימוש בפחיות כאריזה איכותית המתאימה ביותר לבירות, שימוש בבירות פירותיות לקוקטיילים מרעננים ועוד.

חלק מהבירות שנמזגו בתערוכה הגיעו לראשונה לישראל במיוחד בעבור האירוע וסיפקו הצצה לעולם הקראפט החדשני שמתמקד בבירות מיוחדות שעטופות באופן צבעוני ומקורי. בין המהדורות שהוצגו היו שתי חביות במופע בלעדי בישראל של המותג הדני מיקלר, מהדורת בירה חמוצה של ברלינר וייס עם ג'ינג'ר, אגסים ודומדמניות ומהדורה בסגנון IPA חזקה במיוחד עם 10.5% אלכוהול.

בתערוכה השיקו חברת "הכרם" ומבשלת הקראפט הירושלמית הרצל את המעבר של הבירות מתוצרת המבשלה לפחיות. הוצג ריענון מותג למבשלה, באופן שתואם לצורת הפחית. לרגל המעבר לפחיות השיקו "הכרם" ומבשלת "הרצל" גם את הייזי שמייזי, בירה חדשה שתיכנס למגוון. הבירה החדשה היא בסגנון HAZY IPA, הסגנון הטרנדי ביותר בעולם בירות הקראפט כיום. הבירה ארומטית מאוד, עם ניחוחות פפאיה, מנגו ופסיפלורה, לצד גוף סמיך, עשיר ומעורפל, בעלת 5.5% כהל בנפח. בכך מצטרפות הבירות של "הרצל" למהלך החדשני והסביבתי שמובילה "הכרם" בתחום בירות הקראפט הישראליות, לאחר שהבירות של המבשלות מלכה ונגב כבר זמינות בפחיות לקהל הרחב.

מהלך זה מיישר קו עם פעילות מבשלות הקראפט המובילות בעולם, מתוך הבנה כי הפחית היא מכל האריזה המיטיב ביותר עם נוזל הבירה בתוכו. הפחית אטומה יותר מבקבוק זכוכית. היא מונעת מהשמש לפגוע במשקה ומונעת התחמצנות ובריחת CO2. הפחית ידידותית לסביבה ומתמחזרת במלואה, קלת משקל, תופסת פחות מקום ונפח מבקבוק, מתקררת מהר ואפשר לקחת אותה לחוף הים - בניגוד לבקבוקי זכוכית.

בארה"ב למשל, מתוך כל שוק בירות הקראפט, נתח השוק של הפחיות הוא יותר מ-60% מהקטגוריה. ההערכה היא כי יותר מ-70% מבין כ-9,000 מבשלות הקראפט יכולות כיום למלא פחיות.

במסגרת התערוכה התקיימו סדנאות ייחודיות ובהן סדנת קראפט ישראלי על הגשמת חלומות, כישלונות והצלחות ביצירת קטגוריית בירה חדשה בישראל, וסדנת טעימות חובקת עולם להיכרות עם סוגי הבירה המעניינים ביותר. הוצג גם מגוון גדול של פחיות מעוצבות לצד מארזים וכוסות, קעקועים זמניים וריחניים של המותגים, תערוכת פרסום בשיתוף פעולה עם בית הספר לעיצוב ודוכני תוכן עם תא צילום אינטראקטיבי, עמדת סידור זקנים ועוד.

בין מותגי הבירה שנמזגו בתערוכה: מותגי הלאגר באדוויזר, בק'ס, לוונבראו רד, וודט אקסטרה פילזנר, שפאטן וסמיקלאוס החזקה; בירות הקראפט הישראליות של מלכה, נגב והרצל; מותגי בירות החיטה בלומון, פרנסיסקאנר ווודט אקסטרה וויט; הבלגיות המסורתיות והעשירות דובל ודובל 666, מרדסו, לה שוף ומק שוף, סן ברנרדוס, טריפל, פריור 8 ואבט 12; הבירות הטראפיסטיות של שימאי: בלו, רד וטריפל; בירות הקראפט הבינלאומיות מהמגוון הרחב של ברודוג, מיקלר ועוד; הבירות הפירותיות של לינדמנס, ליפמנס ועוד; בירת הסטאוט סאליוונ'ס; ומגוון סיידרים ומשקאות אלכוהוליים מבוססי פרי ובהם סיידר האגסים והקוקטיילים המוכנים מבוססי הג'ין של קופרברג והסיידרים של ווסטונס, קראביס ג'ינג'ר ביר.

 

CanPackshot 6Ahuz. באדיבות הכרם | CanPackshot IPA. באדיבות הכרם | CanPackshot Levana. באדיבות הכרם

תערוכת הבירה הכרם. צילום: יהונתן איים

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן