מגה מזון
ניוזלטר מגה מזון
מגה מזון גיליון 72
לעמוד קודם

תרופות לירידה במשקל מטלטלות את תעשיית המזון

20/08/2024
זמן קריאה: 3 דק'

הרגלי האכילה והנשנוש המשתנים של מספר הולך וגדל של אנשים הנוטלים תרופות כגון Ozempic ו-Wegovy, משנים במהירות קטגוריות מזון, מנשנושים ועד מסעדות מזון מהיר (QSR). שימוש בתרופות GLP-1 כגון Ozempic ו-Wegovy כבר משנה את הדרך שבה חלק מחברות המזון הגדולות רואות את העתיד, אך מומחים אומרים שיש לקיים שיח רחב יותר בין מומחים בתחומים מזון, חקלאות, קמעונאות ובריאות.

מחקר שנעשה לאחרונה על ידי מומחה החדשנות במוצרי מזון Mattson מצא, כי צרכנים הנוטלים תרופות אלו משנים את הרגלי האכילה שלהם ומחפשים מזונות עשירים בחלבון במנות קטנות ומשקאות המסייעים בהידרציה. אנליסטים ב-Morgan Stanley צופים, כי השוק העולמי לתרופות נגד השמנה יגיע ל-105 מיליארד דולר עד 2030.

חברות מזון גדולות כגון נסטלה כבר השקיעו זמן וכסף בחדשנות של מוצרים כדי לפנות לקבוצה זו של צרכנים, אך מומחים למזון, לחקלאות, לקמעונאות ולבריאות אומרים שיש לקיים שיח רחב יותר כדי למנוע מהתעשייה הרפואית לרדוף אחר פתרונות לבעיות שמייצרת תעשיית המזון הגדולה, ולהיפך.

במטה Fleishman Hillard, במהלך כנס IFT בשיקגו, התכנסו יצרני מזון לשוחח על מגמות בתעשייה. השתתפו בו מומחים למזון, לחקלאות ולבריאות. "זה משהו שאין בו מומחים, אבל אם משלבים את הפרספקטיבות האלו, פתאום הדברים מתחילים להיות קצת יותר ברורים", אמר מאט ביבי, מנהל כללי לשעבר של תזונה טיפולית בארה"ב, Abbott Nutrition, ומוביל מסחרי גלובלי ב-Lilly Diabetes.

למדיה החברתית יש תפקיד חשוב בעידוד אנשים לחיות חיים בריאים יותר, אמר ביבי, אך זה גם נהפך לאחד המחסומים הגדולים ביותר להצלחה במסרים לחברות. "הדברים נעשו רועשים מאוד. הדרך להיות מנצח מהבחינה המותגית היא לא להיות הרעש", אמר.

אננט מגי, מומחית לבריאות קמעונאית ודיאטנית יועצת, הציגה פרספקטיבה אחרת מהמנהלת בתחום התרופות הגדולות. מגי אמרה שידוענים שלא היו גלויים ושקופים לגבי השימוש בתרופות כגון Ozempic ו-Wegovy, גרמו לתוצאות בלתי מכוונות שליליות.

השחקנית מיינדי קאלינג, לדוגמה, שתמכה בהצהרות של חיוביות גוף, לא גילתה תחילה לקהל שלה שהיא התחילה לקחת את התרופות, כך אמרה מגי. מפרספקטיבה של דיאטנית, אחד הדברים שתעשיית המזון לא שמה לב אליהם מספיק הוא ההשלכות הבלתי מכוונות של התרופות: "אחד הדברים שאתה רואה ושומע הוא שאנשים על GLP-1 מאבדים הרבה מסת חלבון בגוף. אתה לא מחזיר את החלבון כשאתה חוזר להשמין. ולכן האנשים בסופו של דבר יהיו שמנים ביוכימית יותר ממה שהיו בהתחלה," אמרה מגי.

 

 

מבחינת פיתוח מוצרים, מייק לאונרד, מנהל החדשנות הראשי החדש של Ingredion, אמר שחברות צריכות לקחת את הזמן ולנהוג בזהירות כשהן מביאות מוצרים חדשים לשוק עם טענות כאלה. "הסיכון הוא שהמגמה כל כך חזקה, שאנחנו ממהרים לשוק לפני שהמדע נכון ועיצוב המוצר נכון," אמר. לאונרד הדגיש, כי אין הזדמנות שנייה ליצור רושם ראשוני, וזה כולל מזון. "בעבורי, המנדט האמיתי כאן, במיוחד בעבור חברות מרכיבי מזון B2B, הוא לשאול את השאלות הנכונות כדי להגיע למדע הנכון. החלק הבא הוא איך הופכים את הדבר הזה לטעים? עלינו להיות בעלי יושרה כקהילה כדי שהמדע יהיה מדויק לפני שזה יקרה", אמר לאונרד.

באמצעות השקותיה האחרונות, Ingredion עבדה לקראת מטרתה להפוך פתרונות בריאותיים לטעימים יותר. החברה התחייבה לעבוד עם אנשי מקצוע בתחום הבריאות כדי לוודא שהמדע מאחורי השקת המוצרים שלהם יסודי, כך לדברי לאונרד. "ספקי שירותי הבריאות וקהילת התזונה והדיאטניות תמיד היו קרובים למרכיבים, ותמיד ביקשנו משוב והשתתפנו בדיון הזה. אני חושב שעכשיו, עם מגמת הצרכנים שמצפים ליותר ויותר ממזון, אנחנו מכפילים את המחויבות הזו", אמר.

משתתי הפנל ב-IFT הסכימו שההשפעה הסייסמית של תרופות GLP-1 גדולה בהרבה מכל חברה. "כשזה מגיע לתעשיית החקלאות," אמר טיילר גרונבלד, מנהל דגנים ושמנים בצפון אמריקה ב-Corteva Agriscience, "איך נוכל ליצור גידול חיטה כדגן כדי שייהפך ליבול מזין יותר? אנחנו לא יכולים לתקן הכול, אבל עלינו להשתתף בשיחות האלה כדי להניע תוצאות חדשות אמיתיות."

הסיכום של הדיון היה, כי תעשיות המזון, החקלאות והבריאות חייבות לשתף פעולה ולהתמודד עם האתגרים וההזדמנויות שהתרופות החדשות מביאות כדי להבטיח שהמוצרים העתידיים יהיו בריאים וגם טעימים, ויענו על הצרכים המשתנים של הצרכנים.

 

לפרטים נוספים

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן