מגה מזון
ניוזלטר מגה מזון
מגה מזון גיליון 94
לעמוד קודם

שחזור טעם של בשר

30/06/2025
זמן קריאה: 1 דק'

הטעם נחשב לעניין המרכזי שמונע מצרכנים להיהפך לרוכשים חוזרים של מוצרים מבוססי צומח. לפי סקר שנעשה בשנת 2023 על ידי איגוד תעשיית המזון האמריקני (FMI) בקרב יותר מ־1,000 משתתפים, נמצא כי פחות ממחצית מהצרכנים מוכנים לנסות מוצרים חדשים בקטגוריה. הסיבה העיקרית לכך היא אי שביעות רצון מהטעם.

על רקע הקושי הזה, חברת הרכיבים הבינלאומית T. Hasegawa מציעה פתרון חדשני בשם פלאנט ריאקט (Plantreact) - טכנולוגיה טבעית שנועדה לשפר את הטעם של מוצרים מבוססי חלבון צמחי, ולהפוך אותם לדומים יותר בטעמם למאכלים מהחי כגון עוף ובקר. על פי החברה, אפשר לשלב את הפיתוח במגוון רחב של מוצרים, כולל נתחי עוף טבעוניים, נקניקיות, קציצות והמבורגרים, ואף בגרסאות טבעוניות של סטייקים.

לדברי נציגים בכירים של חברת T. Hasegawa, העניין בתזונה מבוססת צומח לא נעלם. צרכנים ממשיכים לחפש דרכים לאכול בריא יותר, אך חסרה חוויית טעם מספקת. פלאנט ריאקט נועד לסגור את הפער הזה. "אנו נרגשים להציע פתרון שעשוי לשנות את דעת הקהל כלפי חלבונים צמחיים", אמרה מרי מאייר (Mary Meyer), מנהלת תחום פיתוח הטעמים ב־T. Hasegawa USA. לדבריה, מדובר בטכנולוגיה טבעית המספקת חוויית טעם אותנטית ומספקת יותר, שיכולה לשפר מאוד את שביעות הרצון מהמוצרים.

אלא שהמצב הכלכלי של תעשיית הבשר הצמחי אינו מעודד. בחודש שעבר נאלצה חברת Beyond Meat, הנחשבת למובילה עולמית בתחום, לגייס 100 מיליון דולר מארגון ללא מטרות רווח כדי שתוכל לעמוד בהתחייבויותיה הכלכליות. הנתונים מרמזים על מגמת ירידה: המכירות הקמעונאיות של החברה ירדו ביותר מ־15% ברבעון האחרון, ונפח המכירות צנח ב־23.3%. נוסף על כך רשתות שיווק רבות מצמצמות את נוכחות המוצרים האלו על המדפים או מעבירות אותם למיקומים פחות מרכזיים, מה שמקשה עוד יותר לשמור על הביקוש.

בנסיבות אלה, פתרונות חדשניים כגון פלאנט ריאקט עשויים להיות קריטיים להישרדות התעשייה. הם מספקים ליצרנים דרך להחזיר את הצרכנים לא באמצעות מבצעים או שיווק אגרסיבי אלא דרך שיפור אמיתי של חוויית האכילה.

 

לפרטים נוספים

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן