UPS מצמצמת משלוחים לאמזון ב־50%
בסוף ינואר 2025 הודיעה חברת UPS על כוונתה לצמצם ב־50% את היקף משלוחי החבילות לאמזון, לקוחה הגדול ביותר, וזאת עד מחצית 2026. המהלך נועד לשפר את רווחיות החברה על רקע ירידה חזויה בהכנסות לשנה הקרובה ותגובה שלילית בשוק ההון, שכללה צניחה של כ־18% במניית UPS.
לדברי מנכ"לית UPS, קרול טום, אמזון נחשבת לקוח פחות רווחי מלקוחות עסקיים אחרים. בשל כך החברה מתכוונת למקד את פעילותה בלקוחות קטנים ובינוניים בעלי רווחיות גבוהה יותר כגון אתרי המסחר Temu ו-Shein. החברה גם צפויה להפחית בהוצאות התפעוליות בהיקף של מיליארד דולר.
UPS מציינת, כי תעבור מאסטרטגיה המתמקדת בהגדלת נפח המשלוחים לגישה ממוקדת רווחיות פר משלוח. כחלק מהמהלך, החברה מתכננת להשתמש בתשתית הלוגיסטית הקיימת לפעילותם של לקוחות אחרים, בד בבד עם אופטימיזציה של התפעול, הכוללת הפחתת עלויות בתחומים מבנים, רכב וצי אווירי.
נוסף על כך UPS בוחנת שימוש נרחב יותר בטכנולוגיות אוטונומיות ופתרונות משלוחים מתקדמים, תוך שיתוף פעולה עם חברות משנה והעברה של חלק מהשירותים לגורמים חיצוניים. המהלך צפוי לאפשר לחברה להתמקד בשוקי יעד רווחיים ולהחזיר את רווחיותה למגמת עלייה בתוך כמה רבעונים.
גם המתחרה FedEx שוקלת צעדים דומים בשל מגמת ירידה כללית בביקוש למשלוחים מהירים. UPS מדגישה, כי מדובר באסטרטגיה ארוכת טווח המותאמת לשוק המשתנה ולצורך בשיפור מתמיד של ביצועי החברה.