אינטרקיור: תוצאות כספיות לשנת 2022
חברת הקנאביס אינטרקיור דיווחה על תוצאותיה הכספיות לרבעון הרביעי ולשנת 2022.
דגשים לשנת 2022:
* הכנסות שיא בהיקף של 389 מיליון שקל, זינוק של 77% יחסית להכנסות של 220 מיליון שקל בשנת 2021;
* רווח גולמי בהיקף של 159 מיליון שקל, שיעור רווח גולמי של 41%;
* רווח תפעולי מתואם (Adjusted EBITDA) של 84 מיליון שקל (22% מההכנסות);
* רווח נקי של 44 מיליון שקל, זינוק של 528% יחסית לרווח נקי של שבעה מיליון שקל בשנת 2021;
* תזרים מזומנים חיובי מפעילות בהיקף של 51 מיליון שקל;
* מצבת מזומנים של 246 מיליון שקל נכון לסוף שנת 2022;
* גידול בנתח השוק שנובע מביקוש גובר למוצרי הקנאביס הממותגים של קנדוק והרחבת רשת בתי המרקחת המתמחה בקנאביס רפואי של החברה;
* הרחבת רשת בתי המרקחת של החברה המתמחים בקנאביס רפואי ל-28 סניפים נכון לסוף שנת 2022;
* יישום אסטרטגיית ההתרחבות הגלובלית - יצוא מסחרי לאירופה. פתיחה של חנות Cookies בווינה שבאוסטריה ובית מרקחת לניפוק קנאביס רפואי בלונדון, הפועל לקבלת אישורים רגולטוריים;
* העלאת תפוקות ושיפור איכות הגידול במיתקני החברה, ובד בבד הרחבת רשת השיווק וההפצה של החברה. אלה ממצבים אותה כאחת השחקניות הגדולות והמתקדמות בעולם;
* שיא בהשקת מוצרים חדשים עם יותר מ-30 מוצרי GMP ממותגים אשר נוספו להיצע המוצרים של החברה;
* החברה הראשונה אשר עמדה בתקן 109 המחמיר ליבוא קנאביס של היק"ר.
דגשים לרבעון הרביעי של 2022:
* הכנסות שיא בהיקף של 106 מיליון שקל, גידול של 33% יחסית להכנסות הרבעון המקביל וגידול של 5% יחסית להכנסות הרבעון הקודם. הגידול בהכנסות נבע בעיקר מהגדלת נתח השוק של החברה;
* הרווח התפעולי המתואם (Adjusted EBITDA) הסתכם ב-19 מיליון שקל (18% מההכנסות);
* הרחבת השותפות עם אורגניגרם, מגדלת Indoor עולמית, לגידול של עד 20 טונות תפרחת וחומרי גלם וכניסה לשווקים נוספים באירופה;
* שיתוף פעולה אסטרטגי עם מותג הקנאביס Binske לפיתוח ומכירה של מוצרי קנאביס שאינם תפרחות, הצפויים לשפר במידה ניכרת את היצע המוצרים ולחזק את המובילות בשוק הקנאביס הרפואי.
"שנת שיא נוספת מבססת את מעמדנו כחברת הקנאביס הרפואי המובילה מחוץ לאמריקה", אמר מנכ"ל אינטרקיור, אלכסנדר רבינוביץ. "שווקי היעד שלנו מתפתחים, ואנו ממוקדים ביישום אסטרטגיה של צמיחה ושמירה על משמעת פיננסית תוך ניווט דרך רגולציה מורכבת, חסמים ואתגרי שוק.
"ב-2022 הגדלנו בהצלחה את שרשרת האספקה הגלובלית שלנו והרחבנו את פעילות השיווק ומערכי ההפצה בארץ ובחו"ל, כדי לענות על הביקוש למוצרי המותג. בזמן שרפורמות רגולטוריות חיוביות בקנאביס נמצאות באופק, אנו מצפים כי מסע הצמיחה שלנו יימשך בשנים הקרובות. אנו נשארים ממוקדים ומחויבים להרחבת הפלטפורמה שלנו, בניית ערך לבעלי מניות ושיפור איכות החיים לקהילות מטופלים ברחבי העולם."
דגשים לתקופה שלאחר הרבעון הרביעי של 2022:
* יצוא מוצלח של מוצרי GMP לרשת של אינטרקיור באירופה והכנה להשקה מסחרית של מוצרי החברה בבריטניה ובגרמניה;
* דיווח על ביטול ההסכם לרכישת בטר והגשת תביעה נגד קאן פארמאצבטיקה (בטר) לפירעון חובות והשבת הלוואות הנוגעים להסכם המיזוג.
2022 | 2021 | |
---|---|---|
הכנסות | 388,684 | 219,677 |
רווח גולמי | 158,957 | 95,989 |
רווח תפעולי מתואם (Adjusted Ebitda) | 84,125 | 56,897 |
Q4-22 | Q3-22 | Q2-22 | Q1-22 | Q4-21 | Q3-21 | Q2-21 | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
מחזור | 106 | 101 | 95 | 87 | 80 | 62 | 45 |
רווחיות גולמית | 37 | 44 | 42 | 36 | 37 | 25 | 19 |
שיעור | 35% | 44% | 44% | 41% | 46% | 40% | 43% |
רווח תפעולי מתואם | 19 | 22 | 22 | 21 | 21 | 14 | 12 |
% | 18% | 22% | 23% | 24% | 26% | 23% | 26% |