תוכנית כסף חכם החדשה יוצאת לדרך: 90 מיליון שקלים יחולקו לחברות יצואניות
משרד הכלכלה והתעשייה הודיע השבוע על הכוונה לצאת במקצה תחרותי במסגרת תוכנית “כסף חכם” החדשה, של אגף כלי סיוע לתעשייה במינהל סחר חוץ שבמשרד הכלכלה והתעשייה. תוכנית זו, תומכת ביצואנים וחברות המשווקות לחו”ל, במטרה לעודד חברות יצואניות לחדור לשווקים נוספים וכן לסייע לחברות המעוניינות לייצא, לצלוח את המשוכות הכרוכות בכך. ההרשמה למסלולי הסיוע של מינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה והתעשייה תיפתח ב-14 ביולי.
בשונה משנים קודמות, יפעיל השנה מינהל סחר חוץ את תוכנית “כסף חכם” בשני מסלולי סיוע: “מסלול יצואן מתחיל” ו”מסלול יצואן מנוסה”. במסגרת התוכנית, מקבלות חברות ישראליות סיוע בפעילויות שיווקיות בינלאומיות. עד היום נהנו מעל 1,500 חברות מתמיכת מערך כלי הסיוע של מנהל סחר חוץ בסכום כולל של למעלה מ- 400 מיליון שקלים.
התוכנית תעניק העדפות שונות לחברות בבעלות אוכלוסיית מיעוטים: מוסלמים, נוצרים, בדואים, דרוזים וצ’רקסיים, וכן לחברות הממוקמות בירושלים, אילת והמועצה האזורית חבל אילות, יישובי עוטף עזה, ערד, דימונה, מצפה רמון, ירוחם, בית שמש ונפת גולן ולחברות בבעלות ובניהול נשים.
שרת הכלכלה והתעשייה, האלופה במיל’ אורנה ברביבאי: “תוכנית הסיוע ליצואנים במודל החדש, פשוטה, יעילה יותר ופונה ליצואנים מנוסים וחדשים כאחד, ומעניקה סיוע כספי וליווי מצקועי צמוד. הסיוע יביא לחיזוק היצוא הישראלי ומאמצי השיווק של החברות הישראליות בשוקים הבינלאומיים, להגברת הצמיחה הכלכלית ולחיזוק כושר התחרותיות של התעשייה הישראלית בעולם”.
“מסלול יצואן מנוסה“– מיועד לחברות בעלות היקף מכירות של עד 200 מיליון שקלים, עם ניסיון קודם ביצוא. הסיוע מיועד לחברות המעוניינות לחדור לשווקים נוספים ולהשיג גידול משמעותי בהיקף המכירות או לחברות המעוניינות להעמיק את פעילותן בשוק קיים באמצעות מהלך שיווקי חדש או באמצעות “תוכנית המשך”, תוכנית נוספת לשוק יעד אליו החברה כבר קיבלה בעבר סיוע במסגרת התוכנית.
הסיוע ניתן באמצעות השתתפות במימון של ההוצאות השיווקיות ומתן ליווי מקצועי של יועצים המתמחים בשוק היעד. במסגרת מסלול זה ינתן סיוע כספי של עד חצי מיליון ש״ח המהווים עד 50% מהתוכנית השיווקית, עם תנאים מועדפים לעסק המשתייך לאוכלוסיית מיעוטים (בכפוף להוראת מנכ”ל 5.10).
“מסלול יצואן מתחיל”– מיועד לחברות בעלות היקף יצוא נמוך המעוניינות להרחיב פעילותן, או לחברות שלא ייצאו בעבר ומעוניינות להתחיל לייצא ולשווק מוצרים ו/או שירותים, לשוק יעד אחד או לשני שוקי יעד.
הסיוע ניתן באמצעות השתתפות במימון ההוצאות השיווקיות ומתן ליווי מקצועי של יועצים המתמחים בשיווק בינ”ל. ניתן לקבל במסגרת מסלול זה השתתפות בהוצאות שיווקיות לחו”ל בגובה של עד 300 אלף שקלים המהווים עד 50% מהתוכנית השיווקית עם תנאים מועדפים לעסק המשתייך לאוכלוסיית מיעוטים (בכפוף להוראת מנכ”ל 5.10).
אוהד כהן, מנהל מינהל סחר חוץ – משרד הכלכלה והתעשייה: “תוכניות הסיוע ליצואנים של מינהל סחר חוץ הוכיחו את עצמן לאורך השנים וסייעו רבות בחדירתן של חברות ישראליות לשוקי יעד, תוך גיוון תמהיל היצוא הישראלי לשווקים נוספים. מערך הנספחויות הכלכליות של מינהל סחר חוץ בעולם מסייע לחברות הזוכות באיתור שותפים עסקיים, לקוחות אסטרטגיים, משקיעים פוטנציאליים או פתרונות רגולציה שונים בשוק היעד, ובכך מגביר את הסבירות שהחברות הישראליות יצליחו לצלוח את אתגרי החדירה אל השוק. במקצה 2022 ייבחנו – בראש ובראשונה – 150 הבקשות הראשונות שיוגשו במלואן. ככל שיוותר תקציב, ייבחנו בקשות נוספות. לכן כדאי ומומלץ בחום לחברות הישראליות להקדים ולהגיש את טפסי ההגשה כמה שיותר מוקדם בכדי שאלו ייבחנו בהתאם לסדר הגעתן”.
לפרטים נוספים לחץ כאן להגשת בקשה למענק לחץ כאן