עגורנים באיכות ירודה
פרידנזון שירותים לוגיסטיים מחיפה, חברה בתחום הלוגיסטיקה והשילוח הבינלאומי, הגישה תביעה על סך שישה מיליון ש"ח נגד החברה הבינלאומית הפינית KONECRANCES FINLAND CORPORATION המתמחה במיתקני הרמה, ובכלל זה עגורנים ומנופים לתעשיית הספנות, לנמלים ולמסופים (טרמינל).
פרידנזון ביקשה לפתח את תחומי עיסוקיה, ולהקים ולהפעיל מסוף מטענים חדש סמוך לנמל אשדוד, אשר ישתרע על כ-100 דונם ויכלול מתחם לרכבת. בתביעה שהגישה לבית המשפט המחוזי בתל אביב נטען, כי בשנת 2008 התחייבה הנתבעת לייצר, לספק ולהתקין בהתאם להזמנתה של פרידנזון במתחם מיועד בטרמינל אשדוד, תוך פרק זמן של 13 חודשים ובעלות של 2.2 מיליון אירו, שני עגורני ענק מסוג בוקס האנטר המשנעים מכולות.
לטענת פרידנזון, בעקבות מעשים ומחדלים מצד הנתבעת, חל עיכוב ממושך בתחילת העבודה, בסיומה ובמסירתה, באופן שגרם לה, ואף ממשיך לגרום, נזקים מרובים והוצאות מיותרות.
בתביעה נטען, כי איכות העגורנים שסופקו ואיכות העבודה שביצעו הנתבעת ומי מטעמה התגלו כירודים, ובניגוד למצגיה והתחייבויותיה, באופן שהביא בין היתר לתקלות רבות שלא טופלו כראוי על ידי נציגי הנתבעת, להספקי עבודה נמוכים ולהשבתת העגורנים לתקופות ממושכות. עד היום, מציינת פרידנזון, מתגלות תקלות בעגורנים, אשר כולן תולדה של תכנון, חומרים וביצוע ליקויים מצד עובדי הנתבעת.
לדברי פרידנזון, פניותיה לקבל את מלוא הפיצוי והחזר העלויות שהופנו אל הנתבעת נפלו על אוזניים ערלות, ועל כן מתבקש בית המשפט לחייב את הנתבעת לפצותה מכוח הוראות ההסכם ביניהן, דיני החוזים והנזיקין.