לקטרפילר יש פתרון לניהול אנרגיה
חברת קטרפילר (Caterpillar) משיקה מערכת העברת אנרגיה חדשה, DET, המתוכננת להעביר אנרגיה וטעינה למשאיות כרייה גדולות. הפתרון האנרגטי החדש מתאים הן למשאיות גדולות שמופעלות בשילוב דיזל וחשמל והן למשאיות שעובדות על חשמל בלבד. המערכת מסוגלת להטעין את המצברים והסוללות של המשאית תוך כדי שהיא פועלת באתר. הדבר משפר את האפקטיביות ואת זמני הפעילות של המכונה במידה רבה.
דניס ג'ונסון (Denise Johnson), נשיאת קבוצת המשאבים של קטרפילר אומרת בפנייה לתקשורת: "אנחנו מאמינים כי מערכת קטרפילר DET היא פריצת דרך טכנולוגית לתעשיית הכרייה כולה. קבוצת המפתחים המחדשים שלנו פיתחה את המערכת בשביל שכורים ומפעילים יוכלו ליהנות מעלויות הפעלה ותחזוקה נמוכות ולמען חיסכון בפליטות גזי חממה מזהמים."
מה היא מערכת DET של קטרפילר וכיצד היא עובדת? במערכת סדרת אלמנטים משולבים, בכלל זה מודול אנרגיה חדשני שממיר אנרגיה ממקור שנמצא באתר הכרייה ושולח אותו היישר למערכת ההינע של המשאית הכבדה. DET היא למעשה מערכת מסילה (rail system) שמהווה פתרון זמין ונייד למקור אנרגיה, ואפשר להתאים אותו למגוון אתרי כרייה שכל אחד מהם מתוכנן אחרת. מערכת ההזנה החכמה החדשה של קטפילר מתאימה למגוון רחב של שימושים ומכונות. אפשר להתקין את הזרוע המחברת בכל צד של המשאית. כמובן, היא מתאימה למגוון רחב של משאיות וכלי רכב כבדים תעשייתיים.