מגה דו
אירועים ותערוכות
אירועים ותערוכות בעולם
לעמוד קודם

EICMA 2023

תערוכת האופנועים במילאנו

יוני קלרמן, מילאנו |  
14/12/2023
זמן קריאה: 2.5 דק'

שבעה אולמות ענקיים, יותר מ-700 ביתנים, יותר מ-2,000 מותגים ויותר מחצי מיליון מבקרים - אלו המספרים של תערוכת האופנועים הגדולה ביותר בעולם, EICMA, שהתקיימה בחודש שעבר במילאנו שבאיטליה.

אבל הנתונים היבשים לא מסוגלים לתאר את השפע שהוצג בתערוכה. כל דבר שקשור לרכב דו-גלגלי: החל בקורקינטים, דרך אופניים וקטנועים וכלה באופנועים מפלצתיים; אביזרים לאופנועים ולרוכבי אופנועים; חלקי חילוף וערכות שדרוג - חלומו הרטוב של כל רוכב דו-גלגלי, בתנאי שיש לו כושר טוב ונעליים נוחות. כי כדי לראות כל מה שיש לתערוכה להציע נחוצות שעות רבות, אם לא ימים, של שיטוט.

הביתנים בתערוכה נעו בין תצוגות גדולות ומרשימות, עם שפע של רעש וצלצולים כגון מסכי וידיאו ענקיים, דוגמניות שמקשטות את האופנועים ואפילו הופעות חיות של רקדנים, לבין תצוגות קטנות ולא מעוצבות, שלא היו בולטות אפילו בתערוכת אוטומוטור שלנו.

כל המותגים הקלסיים היו נוכחים בתערוכה כמובן, עם תצוגות מרשימות מאוד. חלק מהחברות, כגון דוקאטי, ימאהה והונדה, הציגו בתערוכה הרבה מאוד דגמים, חלקם חדשים וחלקם מוכרים. הרבה חידושים פורצי דרך לא היו אצל החברות הגדולות, למעט קוואסאקי שהציגה אופנוע עם הנעה היברידית, לדבריה הראשון מסוגו בעולם.

וכמו בכל תערוכה בתחום המוטורי, היה כאן ייצוג נכבד לכלי הרכב החשמליים, מכל הגדלים והסוגים, עם עיצובים הנעים מסולידי לביזארי. מרבית המותגים הם סינים כמובן, חלקם מותגים גדולים שמייצרים במאות אלפים, וחלקם מותגים קטנים שמשתמשים במכלולים קנויים ותורמים רק את העיצוב והשם.

לא כל היצרנים הסינים ימצאו את דרכם לישראל. ליתר דיוק, סביר להניח שמרביתם לא יגיעו אלינו. מותג אחד שכבר נמצא אצלנו הוא הורווין (Horwin), שהיבואן שלו, רובי בנימין, עזר לי להבין "מי נגד מי" בשוק הסיני שאותו הוא מכיר היטב.

קצרה היריעה מלתאר את כל המותגים והדגמים בתערוכה, וגם התמונות לא מסוגלות לספר את כל הסיפור. אני באופן אישי נהניתי מהתצוגות של שני מותגים איטלקיים: דוקאטי ולמברטה.

דוקאטי הציג כמה גרסאות חדשות והרבה דגמים מוכרים שמשלבים טכנולוגיה מתקדמת עם עיצובים מדהימים שאי אפשר להיות אדיש אליהם. לטעמי, אלה פשוט יצירות אמנות על שני גלגלים.

 

 

המותג השני אמנם איטלקי במקור, אבל כיום רק הבעלות עליו נותרה איטלקית. המותג היה פעם, לפני שנים רבות, חצי מצמד הקטנועים - וספה ולמברטה - ששלטו בשוק הישראלי לפני שהקטנועים היפניים, ואחריהם הסינים, כבשו את השוק.

את מותג וספה כולם מכירים, מכיוון שהדגמים שלו מיוצרים ומיובאים לארץ באופן סדיר כל השנים. למברטה, שהתחרתה ראש בראש עם וספה בשוק הישראלי בשנות החמישים והשישים, ואף שימשה את משטרת ישראל, היא סיפור אחר. היא עברה הרבה ידיים במרוצת השנים, התגלגלה אפילו להודו וראתה שם עדנה, ולפני כעשור נרכשה על ידי יזם איטלקי שהחל לייצר אותה בתאילנד בעבור השוק במזרח אסיה, בהצלחה לא מבוטלת.

בתערוכה בחודש שעבר הציגה למברטה דגם כל חשמלי, בעיצוב יפהפה שמשלב רטרו ומודרני. והנוכחות שלה בתערוכה אולי מלמדת על כוונות לחזור לשוק האירופי.

בתערוכה נכחו גם שתי חברות מכוניות שהציגו דגמים חשמליים קטנים. אחת מהן הייתה פיאט, שהציגה דגם בעל ארבעה גלגלים קטן וחמוד, ללא דלתות. הרכב בעל ארבעה גלגלים השני היה Mobilze Duo, דגם קוואדריסייקל (מכונית שאפשר לנהוג עליה ללא רישיון נהיגה למכונית) שיושק בשנה הבאה. הוא לא יימכר ללקוחות אלא יוצע כפתרון תחבורתי על בסיס מנוי, כחלק ממיזם הניידות של חברת רנו. המכונית, אגב, תיוצר במרוקו...

גם לישראל הייתה נוכחות בתערוכה, עם דגם מעניין של קטנוע משא חשמלי. הייחוד של הדגם הזה, הנקרא PONIE, הוא שכל החלל שמתחת למושב מיועד לנשיאת מטענים, עם ארגזים ייעודיים שמשתלבים בתוך המסגרת של הקטנוע וניתנים לשליפה.

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן