למוטו מוריני גרסה מיוחדת
מוטו מוריני (Moto Morini) הוא שם שמושך תשומת לב, נשמע אקזוטי, אך לא ממש מוכר או מעורר כבוד מיידי, לפחות לא בעידן הנוכחי. החברה, שהוקמה באיטליה וגדלה על מנועים בתצורת V-Twin, שייכת כיום לתאגיד הסיני Zhongneng, ומאז הרכישה עברה תהליך שקט אך עקבי של מיתוג מחודש. מבין כל הדגמים שהשיקה בשנים האחרונות, דגם X-Cape הוא ככל הנראה הניסיון המשכנע ביותר שלה עד כה.
במבט ראשון, לאופנוע הכביש הבינוני נתונים קבועים ומשכנעים: מנוע שני צילינדרים מקביל בנפח 693 סמ"ק, זהה למנוע שבדגמי CFMoto כגון 700CL-X ו־700MT, שפותח למעשה כהעתק של מנוע קוואסאקי 650 עם שיפורים קלים. יש לו גל ארכובה של 180 מעלות, שמקנה לו צליל פחות ספורטיבי, אבל הוא נעים, נגיש וקל לרכיבה. העיצוב החיצוני כולל מסך רוח גבוה, גלגל קדמי בקוטר 19 אינץ', תנוחת רכיבה זקופה ורמזים לסגנון דקאר - בדיוק מה שצריך כדי לעבור את "מבחן הקמפינג".
לאופנוע במהדורה המוזהבת הייחודית נוספו מספר שדרוגים חשובים לעומת הדגם הבסיסי: חישוקי שפיצים חסיני תקר בציפוי זהב, חימום לידיות ולמושב, מערכת בקרת אחיזה, רגלית אמצעית ואפילו מצלמת דרך. כלומר לא מדובר רק בצביעה נוצצת אלא בחבילת שדרוג אמיתית, וכל זאת במחיר ערך מצוין. באיטליה הדגם נמכר ב־7,940 אירו (כ־8,600 דולר). אם יגיע לשוק האמריקני - ויעקוף את נושא המכסים - הוא יישאר תחרותי מאוד.
חובבי שטח קשוחים שרוכבים לבד וחוצים מדינות, יעדיפו כנראה מותג מוכר עם זמינות חלקים גבוהה ומערך של מוסכים. אבל למי שרוכב בדרך כלל על אספלט ונהנה לטייל מדי פעם בשבילים קלים ושואף למחיר נגיש ולאבזור נדיב, X-Cape Gold Edition הוא אופציה מפתה מאוד.
למותג מוטו מוריני אולי אין עדיין את המוניטין של יצרנים ותיקים כגון ימאהה או קוואסאקי, אבל עם יחס כזה של מחיר לתמורה, הוא בהחלט מייצר גלים בשוק אופני הכביש ה"הרפתקניים" הבינוניים, ולא במקרה. בעבור רוכבים שמוכנים לחשוב מחוץ לקופסה, זה אופנוע שראוי להיכנס לרשימת השיקולים.