לבמוו פרויקט ספורטיבי חדש
בהצצה נדירה, BMW חושפת דגם שמרמז על עתיד האופנועים הספורטיביים שלה. למעשה, הפרויקט החדש נראה יותר כמו מופע ראווה טכנולוגי שלם בדמות Concept RR שמבוסס על M1000RR האייקוני. מדובר באב־טיפוס עתידני שנחשף בתערוכת Concorso d'Eleganza Villa d'Este, אותו אירוע שבו הציגה BMW בשנה שעברה אב־טיפוס לאופנוע כביש עם מנוע בוקסר בנפח שני ליטרים.
Concept RR נבנה כדי להציג מה מחלקת המרוצים של BMW מסוגלת לייצר כשהיא מקבלת חופש יצירתי וטכני מוחלט, עם התאמה לרוכבים פשוטים, ולא רק לאלופי מסלול כגון טופראק ראזגטליוגלו (Toprak Razgatlioglu), שכבר נהנה מהדגם העשיר בטכנולוגיות חדשניות הזו במסלולי הסופרבייק (WSBK) שלו.
מאחורי שלדת אלומיניום חשופה וציפוי קרבון אגרסיבי מסתתר אותו המנוע המוכר עם ארבעה צילינדרים בטור, עם מערכת קירור נוזלית, שמפיק עוצמה מסחררת של 230 כוחות סוס, ממש כמו באופנועי המרוץ הרשמיים של BMW. מערכת הניהול האלקטרונית כוללת בקרת אחיזה, בלימת מנוע וכל מערכות הסיוע שהורכבו בגרסאות המרוץ, וכעת מגיעות לרחוב.
החברה הגרמנית מדגישה את ההשקעה בפיתוח אווירודינמי: יציבות במהירויות גבוהות, פנייה מאוזנת במהירויות קיצוניות והתנגדות אוויר מינימלית. כל הנתונים הטכניים האלו אפשריים בזכות גוף קומפקטי עם מבנה אווירודינמי מלפנים, מעטפת עם כנפיים קדמיות קטנות משולבות ומערכת בלימה ספורטיבית מוכוונת למסלול.
פיתוח נוסף שלא נראה עדיין באופנועים ספורטיביים אחרים הוא מערכת הכנפיים האדפטיביות ש־BMW הגישה עליה פטנט בשנה שעברה. על פי הערכות, המערכת תהיה זמינה בדגם הבא של M1000RR או באופנועי סופרבייק עתידיים. ככל הנראה, היא תוצג בשלב מאוחר יותר.
לדברי מנכ"ל מחלקת האופנועים של BMW (BMW Motorrad), מרקוס פלאש (Markus Flasch), מדובר ב"הצצה המוקדמת ביותר שסיפקנו אי פעם לדור הבא של דגמי RR. ה־Concept RR הוא יצירת מופת, טכנית ועיצובית, שממחישה באופן הברור ביותר את העברת הידע ממסלול המרוצים לכביש הציבורי. זה שיא של ביצועים והנדסה, ואין דוגמה טובה מזו לעוצמה שהמותג מסוגל להביא לשוק."
האם נראה את הדגם הזה על כבישים "רגילים" ברחבי העולם, ולא רק במסלולי רכיבה מקצועיים? אולי. ידוע של־BMW יש היסטוריה של הצגת קונספטים מוכנים כמעט לייצור, שחלקם אכן הגיעו לקו הייצור הסטנדרטי. נותר רק לצפות, להתפעל ולקוות שהחלום הזה ייהפך למציאות.