סוזוקי ספורטיבי עם דלק בר-קיימה
חברת האופנועים הבכירה סוזוקי (Suzuki) מתכננת לחזור למרוץ הסיבולת שמונה שעות סוזוקה (Suzuka 8 Hours) שיתקיים בתחילת חודש אוגוסט הקרוב במסלול המרוצים המפורסם ביפן. ההשתתפות של סוזוקי במרוץ היא חלק מפרויקט רחב היקף של החברה שמתמקד בפתרונות ובטכנולוגיות נטולות פחמן. במרוץ המתקרב, סוזוקי תנסה לשפר את התוצאה מהשנה שעברה, שבה סיימה במקום השמיני.
קבוצת סוזוקי צלנג' (Suzuki CN Challenge) תפעיל אופנועי ספורט משודרגים מדגם GSX-R1000R. האופנוע יהיה ידידותי לסביבה ברמה חדשה. מלבד דלק בר-קיימה ב-100%, לאופנוע יהיו כנפיים קדמיות אווירודינמיות מהסוג החדשני, שכבר היום מרמזות על התפתחויות אפשריות בתחום הטכני בעתיד הקרוב.
כמו בשנה שעברה, האופנוע יתחרה בסדרת המרוצים כחלק מהשכבה הניסיונית (Experimental Class). את הדלק ה"בריא" תספק חברת טוטאל אנרג'יז (TotalEnergies). סדרת המרוצים הפופולרית MotoGP מתכננת לאמץ את השיטה משנת 2027.
האופנוע בנוי על דגם סטנדרטי, שבגרסה הרגילה שלו מקבל מנוע בעוצמת 199 כ"ס. האופנוע המקורי, כידוע, כבר אינו זמין לרכישה באירופה ובאזורים אחרים בעולם מהרגע שהתקנים הסביבתיים Euro5 נכנסו לתוקף. בגרסת מרוץ הסיבולת, יש לאופנוע שאסי משופר וכמה חלקים טכניים מרכזיים כגון זרוע מסתובבת, מתלה ומערכת הבלמים.
מי שעומד בראש קבוצת המרוצים הוא שיניצ'י סהארה (Shinichi Sahara), מנכ"ל קבוצת סוזוקי במרוצי MotoGP לשעבר. טאקויה צודה (Takoya Tsuda), רוכב מקצועי שגם הוא היה בעבר חלק מרכזי בקבוצת סוזוקי בסדרת המרוצים היוקרתית בעולם, ירכב על האופנוע הידידותי. באופן כללי, רוב הקבוצה והצוות הטכני של סוזוקי מורכב מאנשים שעובדים בחברה שנים רבות, בשיתוף פעולה צמוד עם החברה הטכנית יושימורה (Yoshimura Japan).
חלקים במעטפת והגוף הפחמני של האופנוע ממוחזרים. מגני הבוץ מיוצרים מפשתן. חברת מוטול (Motul) תספק שמן נקי חדשני המבוסס על מקורות ביולוגיים לשימון חלקים טכניים חיוניים בתוך המנוע. חברת ברידג'סטון (Bridgestone) מספקת צמיגים, גם הם עם אחוז גבוה של חלקים וחומרים ממוחזרים. ההתחשבות בסביבה מורגשת בגישה לכל הפרטים הקטנים בייצור ובהרכבה של האופנוע. גם מדי הקבוצה שילבשו הרוכבים והצוות הטכני מיוצרים מחומרים ממוחזרים ב-100%.