KTM מפסיקה לייצר אופנועי 125 סמ"ק
חברת האופנועים האוסטרית KTM נחשבת פופולרית ומבוקשת מאוד בתחום הדו-גלגלי. היא הוקמה בשנת 1934 כמוסך קטן לתיקון אופנועים, ולימים התפתחה לאחד היצרנים הגדולים של אופנועים באירופה.
סדרת הדגמים העירונית של החברה עם מנועי 125 סמ"ק, שינתה לפני שנים אחדות את חוקי המשחק בתעשייה לחלוטין. דגמים כגון 125 דיוק (125 Duke) ו-RC 125 היו אופנועים אופטימליים לרוכבים מתחילים, בעיקר לצעירים שבהם. מראה ספורטיבי, איזון, יכולות היגוי ועיצוב אירופי ייחודי - כל אלה משכו את הרוכבים אל האופנועים של KTM.
האופנועים הקומפקטיים של KTM זכו לפופולריות רבה בכל העולם, ובעיקר במדינות דרום-מזרח אסיה שבהן רכיבה על אופנועים היא חלק בלתי נפרד משגרת היומיום ומהתרבות המקומית. בהודו למשל אופנועי 125 סמ"ק של KTM נחשבים לדגמים יוקרתיים אך עדיין נגישים מבחינת עלות ותחזוקה. האופנועים היו מעין שער לתחום הרכיבה לרוכבים רבים בזכות הוורסטיליות הטכנית והקלות שלהם.
בשנה האחרונה נקלעה KTM למצב כלכלי קשה בעקבות טעויות אסטרטגיות ועסקיות של ההנהלה. נכון להיום, החברה נמצאת בחובות של כשלושה מיליארד דולרים. הצרות הכלכליות גרמו ל-KTM להיכנס לתהליך ארגון מחדש. המצב פגע קשות ביכולת הייצור והשיווק של KTM. החברה מחזיקה אלפי אופנועים חדשים שלא נמכרו.
אחד המהלכים של KTM בדרך לשיקום כלכלי הוא לבטל ייצור של אופנועי 125 סמ"ק בהודו לחלוטין. מ-1 באפריל, הדגמים דיוק 125 ו-RC 125 לא יימכרו יותר. האופנועים לא יקבלו את העדכון ההכרחי למערכת החיישנים OBD-2B ולפיכך לא יעמדו בתקנים ובדרישות העדכניות. כבר היום דגמי 125 סמ"ק של ימאהה (Yamaha R15, MT-15) משתלטים על השוק. נראה כי ל-KTM לא משתלם להשקיע בענף זה.
KTM מבטלת את דגמי 125 רק בהודו בינתיים, אך חובבי אופנועים במדינות אחרות כבר מביעים חשש מהעתיד של הדגמים. גם באירופה ובצפון אמריקה אופנועי KTM 125 נחשבים לדגם התחלתי משתלם.