מגה דו
חדשות
אופנועי שטח
לעמוד קודם

אופנוע כביש מבית אגוסטה

17/04/2024
זמן קריאה: 1 דק'

חברת האופנועים האיטלקית MV אגוסטה (MV Agusta), שנרכשה לאחרונה על ידי התאגיד הטכני פירר (Pierer Group), משיקה אופנוע שטח, דור שלישי של דגם אנדורו ולוצ'ה (Enduro Veloce). האופנוע המקורי שווק בשמות שונים. בהתחלה הדגם נקרא לאקי אקספלורר 9.5 (Lucky Explorer 9.5), על שמו של אופנוע השטח קאגיבה (Cagiva) שהשתתף במרוצי פריז-דקר והיה MV אגוסטה הראשון. עכשיו האופנוע מקבל שם מקורי שמקשר אותו ישירות ליצרן. האופנוע החדש אמור להיות זמין לרכישה מאוחר יותר השנה.

הבסיס הטכני של האופנוע זהה לזה של אופנוע השטח LXP אוריולי (LXP Orioli), שנקרא כך על שמו של אדי אוריולי, שזכה במרוץ פריז-דקר בשנת 1990 כשהוא רכוב על מה שהיה אחת הגרסאות הראשונות של אגוסטה אנדורו כיום. לאופנוע המודרני מנוע 931 סמ"ק עם שלושה צילינדרים. ההספק של המנוע מגיע ל-124 כ"ס, והמומנט - 102 ניוטון מטרים.

לאופנוע חבילה אלקטרונית עם שמונה מצבים של מערכת שליטת גרירה. היצרן מדגיש שהפעילות של ההגדרות האלקטרוניות תלויה באבזור טכני מתאים כגון צמיגים. אוגוסטה ממליצה להתקין על האופנוע צמיגי ברידג'סטון A41 (Bridgestone A41).

מערכות אלקטרוניות נוספות הן מערכת בלמים עם שני מצבי פעילות, מערכת שיוט ומערכת ABS לאיזון בפניות. המערכות האלקטרוניות מחוברות לרכיב בקרה אחיד שאותו אפשר להפעיל דרך מסך מידע.

המנוע מותקן בתוך שלדה כפולה שמתחברת למזלג הקדמי בהיקף 48 מ"מ. בלם זעזועים אחורי מספק 210 מ"מ של מהלך מתלה. המתלה מגיע מהיצרן זקס (Sachs). מערכת הבלימה מורכבת מבלמי דיסק ברמבו (Brembo) כפולים.

הקשר ההיסטורי של האופנוע החדש לא נגמר בהיותו מבוסס על דגמים קלסיים. היצרן טוען שהאופנוע יוצר כמחווה למרוץ גולפו לה ספציה (Golfo la Spezia), תחרות שטח שבה זכה ויצ'נצו ננצ'יוני (Vicenzo Nencioni) עוד בשנת 1946.

 

לפרטים נוספים

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן