מגה דו
חדשות
אופנועי שטח
לעמוד קודם

אפריליה טוארג 660 - קטגוריית האדוונצ'רים הבינונית

30/12/2021
זמן קריאה: 2.5 דק'

אפריליה טוארג 660 (Aprilia Tuareg 660) מצטרף לתאומי ה-660 של אפריליה בקטגוריית נפח הביניים 800-600 סמ"ק. ה-Tuareg החדש מתבסס על הטכנולוגיה והמנוע של דגמי 660, נולד לחקור את הסביבה ובנוי לרכיבת שטח מאתגרת. הוא מקנה חוויית רכיבה נוחה עם יחס משקל/כוח מעולה, ביצועי שטח, מאפייני שילדה מצוינים לרכיבת אספלט ואלקטרוניקה מובילה בקטגוריה. לאופנוע מציב רף חדש של יכולות בקטגוריית האדוונצ'ר הבינונית. הוא יוצע גם בגרסה מוגבלת הספק ל-47 כוחות סוס הזמינה לבעלי רישיון A1.

מחיר מחירון: 85,000 שקלים על הכביש. דגמים ראשונים צפויים להגיע בפברואר 2022. עופר אבניר תספק אותם במכירה מוקדמת תמורת 82,900 שקלים על הכביש.

את צוות המעצבים הוביל מיגל גאלוצי, שהנחה לבטל כל חלק שאין לו תפקיד שימושי כדי לשמור על גודל ומשקל אופטימליים - עיצוב שימושי. הסגנון העיצובי הגיע בעקבות חיפוש אחר איזון בין מראה לבין מאפיינים טכנולוגיים/שימושיים. הפנס הקדמי הקומפקטי החדש בתאורת LED מלאה וכולל תאורת יום היקפית (DRL). קונספט של פיירינג כפול פועל כתוספת אווירודינמית. לוח השעונים צבעוני דיגיטלי, עם מסך TFT בגודל חמישה אינצ'ים, כולל "חיישן לילה" המכוון את בהירות המסך לפי עוצמת התאורה ההיקפית.

השלדה היא מבנה חדש מצינורות פלדה מחוזקים ולוחות יצוקים ומסוגלת לשאת משקל של עד 210 ק"ג. לאחידות המבנית תורמות גם שש נקודות חיבור של המנוע לשלדה. הזרוע האחורית הכפולה מאלומיניום, ומעוגנת עם בולם זעזועים בעל מערכת מנופים פרוגרסיביים. מערכת מתלים של Kabaya מציעה מהלך מתלה ארוך במיוחד (240 מ"מ) מלפנים ומאחור, וכוללת אפשרויות לכיוון דל השיכוך, הכיווץ וההחזרה ואפשרות לכיוון עומס קפיץ.

 

 

המושב בגובה 860 מ"מ, שטוח יותר מאשר ברוב אופנועי האדוונצ'ר הטוענים ליכולות שטח רציניות. הזנב קומפקטי, עם חיפויי צד שטוחים ותושבת להרכבת ארגזים.

למכל הדלק קיבולת של 18 ליטרים, אך מבנהו צר מאוד באזור שבו הוא בא במגע עם רגלי הרוכב והוא מוגן על ידי השלדה. עיצוב אנכי מאפשר לדלק להישאר קרוב למרכז הכובד.

הג'נט הקדמי בקוטר "21, והאחורי - "18, עם צמיגי Pirelli Scorpion Rally STR, 90/90 ו-150/70, בהתאמה. מערכת בלמים של Brembo נשענת על שני דיסקים בקוטר 300 מ"מ וקליפרים כפולי בוכנות מלפנים, ומאחור דיסק 260 מ"מ וקליפר צף בעל בוכנה אחת.

באופנוע הותקנה מערכת הביצועים והבטיחות APRC עם שפע של מערכות עזר אלקטרוניות, מצערת חשמלית Ride By Wire ושלוש מפות הצתה. מערכות נוספות לשיפור הביצועים ובטיחות: בקרת אחיזה, בקרת שיוט, מערכת השולטת בבלימת המנוע בעת סגירת המצערת ועוד.

הטווין החדש של Aprilia הוא תוצר של ניסיון עם המנוע העוצמתי של RSV4. לפיכך יש לו ביצועים גבוהים מוכחים. ראש המנוע, תא הבעירה, הצילינדרים והבוכנות מגיעים ממנוע V4. קוטר הבוכנות הוא 81 מ"מ, והמהלך הוא 63.9 מ"מ. ההספק המרבי הוא 80 כוחות סוס ב-9,250 סל"ד, עם מומנט מרבי של 7.13 קג"מ המגיע בסל"ד נמוך של 6,500 סל"ד. 75% מהמומנט מתקבלים ב-3,000 סל"ד.

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן