במוו MOTORRAD משיקה: R 12 G/S
בשנת 1980 לקחה חברת BMW Motorrad בפעם הראשונה את הרעיון של אופנוע אנדורו עם מנוע בוקסר והעבירה אותו לייצור סדרתי. היא יצרה את BMW R 80 G/S. אופנוע השטח התבסס על הניסיון העשיר של החברה בתחרויות רכיבה. היו לו יכולות דינמיות גבוהות בכביש ובשטח.
הדגם החדש של במוו, R 12 G/S, ממשיך את אותה רוח ומשלב מנוע בוקסר ועיצוב רטרו בעל נוכחות בולטת המשתלבת בסביבה העדכנית. את כל אלה עוטפים טכנולוגיה מתקדמת, מהלך מתלה ארוך ופרינג קדמי קומפקטי.
האנדורו יגיע תחילה בשתי סכמות צביעה: שחור מט וטרי קולור - לבן־כחול עם מושב אדום. גרסת Option 719 בגוונים של חול מדברי מט עם שלדה אדומה ואפור מינרלי מט תגיע בהמשך השנה.
ל־R 12 G/S מנוע בוקסר בנפח של 1,170 סמ"ק, 109 כ"ס ב־7,000 סל"ד ומומנט מרבי של 11.7 קג"כ ב־6,500 סל"ד. כמקובל בדגמי אנדורו קלסיים, זה מנוע קירור אוויר/שמן המתאפיין בעקומת מומנט שטוחה ובצליל עמוק היוצא דרך מערכת הפליטה השמאלית הממוקמת בנקודה גבוהה יותר. הכוח הזה עובר אל הגלגל האחורי שגודלו 18 אינץ' דרך תיבת הילוכים בעלת שישה הילוכים. כדי להבטיח ביצועים אופטימליים בשטח, הגלגל הקדמי הענק בגודל 21 אינץ' מגיע כסטנדרט.
ההשקעה ניכרת גם במתלה ובשלדה. המתלה הקדמי כולל מזלג טלסקופי הפוך בקוטר של 45 מ"מ ומהלך מתלה עצום של 210 מ"מ. הבולם האחורי מאפשר כוונון מלא של השיכוך כאשר המהלך עומד על 200 מ"מ. השלדה של האופנוע עשויה ממסגרת פלדה צינורית העשויה מיחידה אחת המחוברת אל מסגרת משנה אחורית באמצעות חיבורים בורגיים, כיאה לאופנוע אנדורו. מיקום ראש הכידון משדרג את הארגונומיה בשטח ומאפשר זווית היגוי רחבה.
ל־G/S מערכות מתקדמות הכוללות בין היתר שלושה מצבי רכיבה כסטנדרט (גשם, כביש ואנדורו) ומצב רכיבה נוסף, אנדורו פרו, כחלק מחבילת אנדורו פרו הסטנדרטית בישראל. האופנוע מקבל כסטנדרט בקרת אחיזה דינמית (DTC), בקרת מומנט מנוע (MSR), מערכת ABS Pro המאפשרת בלימה בטוחה גם בפניות, מערכת Keyless Ride ומערכת עזר להחלפת הילוכים (Shift Assistant Pro). לאופנוע גם שקע 12 וולט ופנס ראשי עוצמתי בטכנולוגיית LED בגודל 5.75 אינצ'ים עם חתימת אור אייקונית בעיצוב X.
נקודות עיקריות נוספות:
- חישוק קדמי "21 ואחורי "18 (כחלק מחבילת אנדורו פרו הסטנדרטית בישראל).
- קליפרים צפים עם שתי בוכנות, צינורות בלם מפלדה גמישה ודיסקים בקוטר 310 מ"מ.
- יחידות תאורת LED חזקות כסטנדרט עם פנס ראשי אדפטיבי Headlight Pro.
- מגוון רחב של אבזור מקורי לרוכב ולאופנוע.
דגם R 12 G/S ברמת גימור Pure יעלה 145,000 ש"ח (145,348 ש"ח כולל מע"מ ואגרת רישוי בסך 348 ש"ח).