מגה דו
חדשות
אופנועי שטח
לעמוד קודם

דזרט איקס

21/06/2022
זמן קריאה: 2.5 דק'

ליגל אופנועים משיקה בישראל את דוקאטי דזרט איקס (DesertX) החדש. אופנוע אדוונצ'ר-שטח חדשני זה נחשף לאחרונה בעולם. הנוסחה שעליה שקדו מהנדסי דוקאטי קבעה פרמטרים ברורים: משקל קל, מבנה צר ויכולת תמרון גבוהה בכל תנאי שטח - כולל דיונות עמוקות, בלי לוותר על האופי הספורטיבי של דוקאטי על האספלט המתפתל במעלה האלפים.

כדי להשיג את כל אלה, בדוקאטי יצרו שלדת צינורות חדשה וחזקה אשר מותאמת לעבודה עם מתלים ארוכי מהלך. הדבר יבטיח תפקוד אופטימלי גם בתנאי השטח הקיצוניים ביותר ולטווח ארוך. תכנון זה אפשר שמירה על משקל כללי נמוך מאוד של 202 ק"ג (יבש).

המתלים הם מזלג קאייאבה בקוטר 46 מ"מ עם מהלך של 230 מ"מ, ומאחור בולם יחיד מבית קאייאבה עם מהלך של 220 מ"מ. בשניהם אפשר לכוון את עומס הקפיץ, השיכוך וההחזרה כסטנדרט. DesertX קיבל מרווח גחון נדיב של 250 מ"מ אשר יסייע בתנאי שטח קשים.

בקצות המתלים נמצאים כעת חישוקי 21 אינץ' מלפנים ו-18 אינץ' מאחור. אלה נועלים צמיגי פירלי סקורפיון ראלי STR במידות R21 90/90 ו-R18 70/150 (טיובלס), אשר מצליחים לתת את הטוב בכל עולמות הרכיבה. בדוקאטי מתכוונים לאפשר התקנה גם של צמיגי כביש ושטח ייעודיים.

ב-DesertX הותקנה מערכת ה-ABS קורנרינג, בתוספת של צמד דיסקים בקוטר 320 מ"מ הננשכים על ידי שני קאליפרים ברמבו מונובלוקים M50 בעלי 4 בוכנות. מאחור ישנו דיסק 265 מ"מ עם קאליפר יחיד בעל שתי בוכנות, גם הוא מבית ברמבו. מערכת הבלימה כוילה להענקת תחושתיות גבוהה לרוכב והתאמה לעבודה בתנאי שטח חלקלקים, לצד עוצמת בלימה גבוהה בעת רכיבה בכביש.

אשר לארגונומיית הרכיבה, בדוקאטי הקפידו על נוחות גבוהה, במיוחד בזמן רכיבה בעמידה, בלי להתפשר על נוחות בישיבה ורכיבה למרחקים. משולש המגע עם האופנוע רגליות-מושב-כידון מאפשר לרוכב מרחב תנועה גדול במיוחד לכל כיוון וגובה של רוכב. למרות שגובה המושב 875 מ"מ, הודות למבנה צר, קל להגיע עם הרגליים אל הקרקע.

 

 

כדי להאריך ככל האפשר את טווח הרכיבה, דוקאטי ציידו את DesertX במכל דלק בנפח של 21 ליטר אפשר להתקין מכל דלק מקורי בזנב האופנוע, המוסיף שמונה ליטרים של דלק.

למנוע 11 מעלות דזמודרומי טסטה-סטרטה, L-טווין, נפח של 937 סמ"ק. נתוני התפוקה הם 110 כוחות סוס ב-9,250 סל"ד (47 כ"ס בגרסה לרישיון A1) ו-9.3 קג"מ ב-6,500 סמ"ק. למנוע מצמד קל במיוחד בעל 8 דסקיות ותוף הילוכים הנע על מסבים. שדרוגים אלה סייעו בהפחתת החיכוך הפנימי ומשקל בשיעור של 1.7 ק"ג.

יחסי ההעברה בתיבה בהילוכים 1 עד 5 קוצרו לעומת המולטיסטרדה V2 לשם התאמה משופרת לרכיבת שטח. את הקיצור המהותי ביותר עברו ההילוכים ראשון ושני. ההילוך השישי נותר ארוך לטובת שיוט מהיר, נינוח וחסכוני באוטוסטרדה.

מערכות אלקטרוניות ייעודיות לדגם: שישה מצבי רכיבה, ארבעה מצבי כוח, ABS הניתנת להפעלה ב-3 רמות.

מסך התצוגה בזווית שמאפשרת צפייה נוחה גם ברכיבה בעמידה. על גבו תופיע המידה בשתי תצוגות מתחלפות. זהו מסך TFT שגודלו חמישה אינצ'ים והוא מאשר חיבור של הטלפון הנייד, מערכת ניווט, מוזיקה ועוד.

המעטפת עוצבה ברוח אופנועי אנדורו משנות השמונים, עם מינימליזם מופגן, מראה חסון ונגיעות מודרניות כגון תאורת לד מלאה.

מחיר השקה: 120,000 שקל לא כולל הוצאות ואגרת רישוי. הדגם יימכר בישראל גם בגרסת A1, עם 4 שנות אחריות, ללא הגבלת ק"מ.

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן