אופנוע של דאסט מוכן לייצור
עברו כמה חודשים מאז הושק אופנוע השטח החשמלי של מיזם דאסט (Dust EV). נראה שעכשיו, אחרי שהפרויקט הראשוני הושק בכל תערוכה אפשרית וכתבים של כלי תקשורת מקצועיים בדקו ברכיבות מבחן משהו שהיה רחוק עדיין מהגרסה הסופית, מיזם דאסט מוטו מוכן להכניס את האופנוע לייצור. האופנוע שמר על תכונות ויזואליות וטכניות רבות מהאבטיפוס הראשוני. אחד השינויים הבולטים באופנוע הוא דווקא השם שלו. מעכשיו האופנוע החשמלי ייקרא דאסט הייטייל (Dust Hightail).
האופנוע החדש עובד מחבילת סוללות בנפח 4.4 קילוואט-שעות. הסוללות נשלפות וניתנות להחלפה - הדבר נראה כיתרון מרכזי. האופציה של החלפה וטעינה חיצונית של הסוללות בוודאי תמשוך תשומת לב של חובבי אופנועים ורוכשים פוטנציאליים רבים.
בצד הטכני, לאופנוע 42 כ"ס ומומנט של 59.6 ניוטון-מטרים. כל מי שרכב אי פעם על אופנועים חשמליים או נסע עם רכב חשמלי, מודע לדאגה המרכזית: טווח רכיבה ונפח הסוללה. כולם רוצים להימנע מאופנוע ש"מת" באמצע הדרך. חבילת סוללות נשלפת ומתחלפת מציעה פתרון אופטימלי ל"חרדת הטווח". תהליך החלפת הסוללה אורך פחות זמן ממילוי דלק במכל של אופנוע סטנדרטי.
האופנוע שוקל כמאה ק"ג בלבד. בענף האופנועים החשמליים זה נחשב קל מאוד, בייחוד אם מתחשבים בכוח שיש לדאסט החדש. תוסיפו לזה מתלים מתכווננים עם 25.4 ס"מ מהלך מתלה מלפנים ו-28 ס"מ מאחור, גלגלים עם צמיגים גדולים ומערכת בלימה עוצמתית, ותקבלו אופנוע שטח חשמלי איכותי ורציני.
נכון לרגע זה אפשר להזמין את האופנוע החדש של דאסט בהזמנה מוקדמת, עם תשלום ראשוני של 100 דולרים בלבד, רק בשביל להבטיח את המקום ברשימת ההמתנה. האופנוע עצמו יעלה כ-10,000 דולרים. אם להביא בחשבון את שלושת הגורמים העיקריים (יכולת טכנית, עיצוב מוצלח ואיכות הרכבה), לאופנוע החדש של דאסט יש את כל הסיכויים להוכיח את עצמו כהשקעה משתלמת.