מבחני מסלול למנוע של קיי־טי־אם
רוכב המבחן של KTM, פול אספרגרו (Pol Espargaro) קיבל את ההזדמנות הראשונה לבחון את מנוע 850 סמ"ק החדש של מותג האופנועים האוסטרי במסלול בחרֶס הספרדית. המהלך מסמן שלב חשוב ל־KTM, שבעבר כמעט לא חלקה עם הציבור הצצות מוקדמות למערכות הנעה עתידיות. המבחן הפרטי מציג אבטיפוס של היצרנית במסלול, ומספק הצצה ראשונית ליישום התקנות החדשות שעתידות לעצב מחדש את קטגוריית העל של מרוצי האופנועים.
KTM נהפכה ליצרנית הראשונה שחשפה את מנוע ה־850 סמ"ק לעונת ה־MotoGP הבאה. חשיפת המנוע החדש קדמה לכל מותג אחר בקטגוריה וממצבת את KTM כמי שמנסה להקדים את המתחרות בכל הנוגע להיערכות לתקנות הכוח החדשות. בעבר, קבוצות MotoGP לא הורשו לבצע מבחנים עם מנועי 850 סמ"ק, בניסיון לצמצם עלויות ולמנוע יתרון לא הוגן בין יצרנים. אולם האיסור הוסר רשמית ב־17 בנובמבר, לאחר לחצים מצד מספר יצרנים שביקשו זמן בדיקה מספק לפני יישום התקנות.
בשלב זה לא ברור מה עוד בחנה KTM ביום המבחנים או כמה הקפות נעשו עם המנוע החדש. עם זאת ממה שאפשר לשמוע בסרטון שפורסם, האופנוע נשמע טוב בדיוק כמו מנוע 1,000 סמ"ק הנוכחי. מבחינת מומחים בתחום, הצלחתו של מנוע בנפח קטן יותר לשמור על איכות צליל ועומק דומים, מלמדת על עבודת הנדסה מוקפדת ועל בחירה מושכלת של תצורת בעירה ורכיבי יניקה ופליטה. יש הטוענים שה־850 סמ"ק עשוי אף לשפר את ההתנהגות הדינמית בזכות הפחתת משקל ותנודתיות המנוע, אך זאת נדע רק לאחר הפעלת המנועים החדשים עם כל הרוכבים.
KTM לא פרסמה מתי יתקיימו מבחנים נוספים, אך סביר שלא יעבור זמן רב עד שנראה את מנוע ה־850 סמ"ק שוב על המסלול. מהלך כזה הכרחי, שכן יצרנים חייבים להתאים את האופי החדש של מנועי 850 סמ"ק לדרישות המתפתחות של האווירודינמיקה, האלקטרוניקה ושליטת הרוכב. מבחינת אספרגרו זו הזדמנות חשובה, שכן רוכבי מבחן מקבלים תפקיד מרכזי בעיצוב תחושת הרכיבה, אספקת הכוח וההתנהגות בפניות.
המעבר ממנועי 1,000 סמ"ק הנוכחיים למנועי 850 סמ"ק מסמן את אחד השינויים הגדולים ביותר שבוצעו אי־פעם בקטגוריה. השינוי נעשה מטעמי בטיחות, כדי להפחית את מהירויות הקצה ולצמצם את המרחקים הנדרשים לבלימה, וכן כדי לשפר את יכולת העקיפה ולצמצם את תלות הרוכבים במערכות עזר.
לצד שינויי התקנות בתחום המנוע, MotoGP תאסור שימוש במערכות שינוי גובה רכינה (Ride Height Devices), תצמצם את השימוש באווירודינמיקה ותבצע שינויים נוספים בחבילת האלקטרוניקה. כל אלו אמורים להחזיר חלק מהשליטה לידי הרוכב ולהפוך את המרוצים לצפופים ומהנים יותר לצופים.

