מרוץ אופנועים חדש
מרוצי אופנועים עסקו מאז ומתמיד בהתקדמות. כל רוכב חולם על השלב הבא, ממסלולים אולתרים בחצר האחרית ועד אליפויות עולם. השלב הראשון לרוכבים צעירים עד כה בסדרת הסופרבייק (WorldSBK), היה סופרספורט 300 (World Supersport 300), שהוא קטגוריה תוססת ועמוסת קרבות צמודים. כשתחל שנת 2026, אותה קטגוריה תפנה את מקומה לסדרה חדשה: World Sportbike. לא רק השם חדש. זו רפורמה של ממש, עם התאמה לעידן הנוכחי של אופנועי ספורט.
כאשר סדרת סופרספורט 300 הושקה בשנת 2017 היא התאימה במדויק לשוק ואפשרה אופנועים קלים, מרוצים דינמיים והזדמנות אמיתית לכישרונות צעירים להתבלט. אך עם השנים איבדו האופנועים מהרלוונטיות הן מבחינת מה שהיצרנים מציעים והן מבחינת הפערים הטכניים שיוצרו. המעבר בין אופנועים של 40 כוחות סוס לאופנועי סופרספורט של 120 כוחות סוס נהפך למכשול שכמעט אי אפשר להתגבר עליו.
כאן נכנסת לתמונה סדרת World Sportbike. היא תבוסס על אופנועים בנפחים בינוניים, כאלו שנמכרים כיום באולמות התצוגה ומשלבים קלילות, טכנולוגיה עדכנית וביצועים שמתאימים לשלבים מוקדמים בקריירת המרוצים. ההתאחדות הבינלאומית לאופנועים (FIM) טרם פרסמה אילו דגמים יאושרו להשתתפות, אך ההערכות הן שדגמי טווין בין 400 ל־500 סמ"ק, אופנועי ארבעה צילינדרים עתירי סל"ד או גרסאות מוחלשות של סופרספורטים בינוניים יהיו עיקר השדה.
המעבר צפוי להועיל לא רק לרוכבים אלא גם ליצרנים. אלו יקבלו הזדמנות לפתח דגמים חדשים ולהציג יכולות טכנולוגיות בקדמת הבמה. מותגים כגון CFMoto, QJ Motor ואפילו ווג (Voge) הסינים עשויים למצוא בתחרות החדשה הזדמנות להתקדם, לצד גרסאות מחודדות של הונדה (Honda), אפריליה (Aprilia) ו־KTM.
ההשפעה ושינויים טכניים לא יישארו במסלולים: האוהדים צפויים ליהנות ממבחר דגמים וטכנולוגיות חדשים עם גרסאות ספורטיביות יותר גם לשימוש יומיומי. במילים אחרות, התחרות תחלחל לשוק הרחב ותשפיע ישירות על הדגמים שנראה בכביש.
למרות שפרטים טכניים רבים עדיין חסויים, המסר ברור: World Sportbike נועדה לעדכן את סולם ההתקדמות בענף, להציע כלים מתקדמים יותר לרוכבים בתחילת דרכם ולספק חוויית צפייה מרעננת לקהל האוהדים. ואם השילוב בין דגמים מגוונים לכישרונות צעירים יצליח, ייתכן שזו תהיה הסדרה המהנה ביותר לצפייה בסדרת מרוצי הסופרבייק.