מגה דו
חדשות
חדשות מהעולם
לעמוד קודם

רפסול חוזרת לעולם המרוצים

02/11/2025
זמן קריאה: 1 דק'

לאחר עשרות שנות שותפות שנהפכו לסמל של עולם האופנועים, חברת האביזרים והציוד לתחזוקה טכנית רפסול (Repsol) הודיעה בתחילת השנה כי היא עוזבת את מרוץ MotoGP היוקרתי ומפסיקה את שיתוף הפעולה ההיסטורי שלה עם הונדה (Honda). ההודעה הפתיעה רבים בתעשייה, בדומה לפרידה של רד בול (Red Bull) מפורמולה 1, ונחשבה לסוף עידן במרוצי אופנועים. מסתמן שעכשיו, שנה בלבד לאחר העזיבה, רפסול חוזרת אל המסלול, גם אם באופן מעט אחר.

מעונת 2026 תשמש רפסול כספקית השמנים הרשמית של אליפויות Moto2 ו־Moto3. כך לפי הסכם חדש שנחתם עם דורנה (Dorna), הגוף המנהל את סדרות המרוצים. בכך תחליף רפסול את ליקווי מולי (Liqui Moly), שסיימה את שיתוף הפעולה שנתיים מוקדם מהמתוכנן. הסיבות לעזיבה של ליקווי מולי לא פורסמו.

לפי אתר מוטורספורט (Motorsport.com), רפסול סיימה את הקשר עם הונדה בדרך שקטה למדי אחרי מרוץ סן מרינו ב־2024. בכך נסגרה אחת השותפויות הארוכות והמצליחות בתולדות ה־MotoGP. עם עזיבתו של הרוכב המוביל מארק מרקז (Marc Marquez) לקבוצה המתחרה גרסיני (Gresini), נחלשה נוכחות המותג במסלול עד שהוא נעלם לחלוטין.

החזרה של רפסול לתפקיד ספקית גלובלית לשני המרוצים המשניים היא אמנם ירידה מדרגת הפרמיום ברמה הספורטיבית, אך גם הזדמנות לשמר נוכחות תעשייתית ולהתחבר לדור הרוכבים הבא. הונדה כבר חתמה על הסכם חסות חדש עם קסטרול (Castrol), שתחליף את רפסול כספקית הדלקים והשמנים של הקבוצה.

היקף ההסכם החדש של רפסול לא נחשף, אך מדובר ככל הנראה בשיתוף פעולה רחב היקף עם רמת שיווק בינלאומית, אולי אף יקר יותר מחסות יחידה לקבוצה אחת. בענף מעריכים כי ייתכן שמדובר בצעד ביניים לקראת חזרה אפשרית של המותג ל־MotoGP עצמו בעתיד הקרוב.

לצד הבעלות החדשה של תאגיד ליברטי מדיה (Liberty Media) על סדרות ה־MotoGP, חזרתה של רפסול מחזקת את הרושם שהמותג מתכנן לבסס מחדש את מעמדו בעולם המרוצים. בין שהצעד אסטרטגי ובין שהוא נועד להיות חזרה הדרגתית אל פסגת הספורט, דבר אחד ברור: רפסול שוב כאן, ורעש המנועים עוד יישמע.

 

לפרטים נוספים

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
בטעינה...
כותרת
תוכן