למתלונן הוחזר הרישיון ונקבע לו פיצוי כספי
מתלונן פנה לנציבות תלונות הציבור, וטען כי משרד הרישוי נטל ממנו שלא כדין רישיון נהיגה שהחזיק לדרגה A1 (רישיון לאופנוע עד 47.46 כוח סוס) וכן חסם לו את האפשרות לגשת למבחן נהיגה מעשי לשם הוצאת רישיון לדרגה B (רכב פרטי). המתלונן הסביר כי הוא עובד כשליח, ובשל ההחלטה הוא מתקשה לעבוד לפרנסתו.
במענה על שאלות נציבות תלונות הציבור טען משרד הרישוי, כי הרישיון למתלונן לדרגה A1 ניתן בשל טעות אנוש של גורם במשרד הרישוי. משרד הרישוי ציין, כי המתלונן נבדק בעבר במכון הרפואי לבטיחות בדרכים (המרב"ד), ונקבע כי הוא כשיר להוציא רישיון לדרגה 2A (אופנוע עד 14.916 כוח סוס) בלבד, לפיכך היה עליו לדעת כי אם ירצה להוציא רישיון לדרגה גבוהה יותר, עליו לקבל את אישור המרב"ד.
מהבירור שקיימה נציבות תלונות הציבור עלה, כי בשנת 2018 הגיש המתלונן בקשה להוצאת רישיון לדרגה 2A והופנה לבדיקה במרב"ד. בסיומה אושר לו להוציא את הרישיון לדרגה המבוקשת. בשנת 2019 הגיש המתלונן בקשה להוצאת רישיון לדרגה B והופנה לבדיקה במרב"ד. בסיומה הוחלט לא לאשר את בקשתו, אך צוין כי באפשרותו להגיש בקשה מחודשת כעבור שנה באמצעות משרד הרישוי. בשנת 2021 הגיש המתלונן למשרד הרישוי בקשות להוצאת רישיון לדרגות 1A ו-B, ומשרד הרישוי אישר את הבקשות בלי להפנות את המתלונן לבדיקה נוספת במרב"ד.
המתלונן הוציא בהצלחה רישיון נהיגה לדרגה 1A, רכש אופנוע ועבד כשליח. בהמשך החל לקחת שיעורי נהיגה לשם הוצאת רישיון לדרגה B, אולם כאשר ביקש לגשת למבחן המעשי הודיע לו מורה הנהיגה כי הוא מנוע מלגשת למבחן. המתלונן ניגש למשרד הרישוי לברר את הסיבה לכך. נאמר לו שהוא אינו רשאי לגשת למבחן הנהיגה לדרגה B, ונלקח ממנו הרישיון לדרגה 1A שבו החזיק.
בירור לגבי החלטות מרב"ד הקודמות בעניינו של המתלונן העלה, כי הן התייחסו לכשירותו לקבל רישיון לדרגה 2A בלבד ולא התייחסו לכשירותו העתידית לקבל רישיון לדרגה A1 או לדרגה B אם יגיש בקשה נוספת. משרד הרישוי הוא שאישר למתלונן את הבקשות לקבלת רישיון לדרגות אלה, ללא הפנייתו לבדיקה נוספת במרב"ד.
בשל ממצאים אלו השיב משרד הרישוי למתלונן את רישיון הנהיגה לדרגה 1A, והוסרה ממנו ההגבלה לגשת למבחן המעשי לדרגה B. נוסף על כך הורתה נציבות תלונות הציבור לתת פיצוי למתלונן בסכום של 500 ש"ח בגין ביטול הרישיון והנזקים שנגרמו לו עקב כך.