בנדה מתכננת קטנוע חדש
מותג האופנועים הסיני בנדה (Benda) פרסם מסמכים שהוגשו לאישור פטנט חדש. הקטנוע החדש יושק ככל הנראה באמצע השנה. ברוב התמונות שהופיעו בתקשורת, הקטנוע העתידי נראה סטנדרטי למדי, כלי רכיבה עירוני קומפקטי עם נגיעות של עיצוב קלסי שמזכירות דגמים של וספה (Vespa) האיטלקית. בנדה החדש מזכיר את וספה בזכות הצורה המעוגלת שלו ומושב רכיבה "מרחף" באוויר. רק כשמתמקדים בפרטים הקטנים מתברר שהקטנוע אינו שגרתי.
השינוי הטכני הראשון לעומת קטנועים שאנחנו רגילים לראות הוא מיקום המנוע. המנוע של הקטנוע הסיני החדש נמצא בתוך השלדה ומותקן אנכית, בדומה לאופנועים גדולים. בדרך כלל לקטנועים מנועים אופקיים. בגלל צורת ההתקנה הלא שגרתית, נראה כאילו הזרוע המסתובבת האחורית אינה מחוברת למנוע. כוח ההנעה מועבר לגלגל האחורי דרך מערכת הינע שמבוססת על חגורה (belt drive).
נקודה נוספת שאינה שגרתית במבנה הקטנוע היא המיקום של מערכת הפליטה וראש הצילינדר. שניהם בולטים מתוך גוף הקטנוע, ונראה שהם ממוקמים קרוב מדי לרגלי הרוכב. העיצוב עשויה להפוך רכיבות חורפיות למעט נוחות יותר, אך באותה מידה הוא לא מתאים לרכיבה בקיץ או כשחם באופן כללי.
בגלל המיקום והמבנה הלא שגרתי של המנוע, הקטנוע העתידי מאבד את אחת הפונקציות החשובות שלו ככלי רכיבה עירוני קומפקטי: תא מטען מתחת למושב. בקטנועים, מקום רחב שיכול להכיל קסדה או כמה שקיות עם קניות הוא מעין כוח על של כלי הרכיבה הקומפקטיים. אם המנוע מותקן אנכית ותופס שטח חיוני במבנה הקטנוע, בנדה החדש עלול להפסיד למתחרים ברמה הפרקטית.
לפי הפטנט, הדגם נקרא BD300-10T, שם שמרמז על נפח מנוע של 300 סמ"ק ושני צילינדרים. מהתמונות הזמינות אפשר להסיק שלקטנוע מערכת קירור באמצעות מים. אפשר להבין זאת מהתמונה שבה נראה רדיאטור שמציץ מאחורי המעטפת הקדמית של הקטנוע.