מגה דו
חדשות
קטנועים חשמליים
לעמוד קודם

הקטנוע של המטר

19/09/2021
זמן קריאה: 2 דק'

p> שוק הדו-גלגלי מתקדם בשעטה חרישית אל התחום החשמלי. כל יום מפותחים פתרונות טכנולוגיים חדשים שמקדמים אותנו ליום שבו האופנוע החשמלי יהיה נגיש לכולם. אחד הדברים המיוחדים בטכנולוגיה חדשה זו הוא העיצוב של הכלים. מכלול המנוע החשמלי שונה לחלוטין ממנוע בנזין, ופשוט ממנו בהרבה. מאפייני עיצוב רבים של הדו-גלגלי ה"ישן" היו מוגבלים בגלל אופן פעולתו, מיקום המנוע, מכל הדלק, השלדה ושמירה על איזון נכון של הכלי בין כל אלה.

כלי דו-גלגלי חשמלי מאפשר למהנדסים להתנסות עם צורות ואיזון משקלים שונים ומשונים. אחד הדגמים המעניינים בקטגוריה שייך לחברת בוקס (Boxx) שמציעה שלושה דגמים של הקטנוע החשמלי שלה: בוקס, בוקס E ובוקס M.

העיצוב של הקטנוע עומד בהבטחה של שמו - הוא נראה כמו קופסה. ממש כאילו המעצבים רצו לבנות את הקטנוע המינימלי ביותר האפשרי. הוא מתואר כקטנוע של המטר. ואכן, האורך שלו קצת יותר ממטר, הגובה הוא 80 ס"מ והרוחב 20 ס"מ. קופסה ניידת.

 

 

אחד החידושים העיקריים בקטנוע הוא מערכת All Wheel Drive, או AWD. מערכת זו נדירה למדי בדו-גלגלי, ולדברי החברה זהו הדגם החשמלי הראשון בעולם עם AWD מתפקד. AWD היא מערכת שפועלת בדומה למערכת 4X4 ומאפשרת הנעה של כל גלגלי הרכב בו בזמן. תוספת זו מקנה לקטנוע שליטה רבה יותר בכל תנאי השטח, ומוסיפה לבטיחות הנהיגה בו. לקטנוע יש גם מערכת בקרה חכמה לאחיזת כביש ובקר ששולט על שני הגלגלים להשגת ביצועים מיטביים. העיצוב והטכנולוגיה, לדברי החברה, מגדילים את היעילות החשמלית של הקטנוע פי שלושה מהסטנדרט בשוק.

הקטנוע עצמו מעוצב בשמרנות. מרכב הקטנוע עשוי מאלומיניום שיוצר חזות נקייה וישרה, הכידון פשוט ונקי ללא כבלים חשופים, וכל המידע הרלוונטי מוצג על גבי מסך מגע קטן. יש שני תאי אחסון בחלקים הקדמי והאחורי של הקטנוע. מושב הקטנוע תופס חצי מאורך הכלי, ולדברי החברה אדם עד גובה שני מטרים ומשקל של 130 ק"ג יוכל לרכוב עליו בנוחות, גם בעלייה.

 

 

תוספת נוספת היא AutoAdapt, מערכת חכמה שבודקת את מיקם הרוכב על הכלי, חלוקת משקל של המטען וסוג תוואי הכביש. בהתאם לנתונים אלה היא מתאימה עצמאית ובזמן אמת את התנהגות המנוע והבלמים, ליצירת חוויית נהיגה אופטימלית ובטוחה.

המהירות הסופית נעה בין 45 ל-85 קמ"ש, טווח הנסיעה עד 100 ק"מ וזמן הטעינה הוא ארבע שעות בשקע רגיל או שעה אחת בטעינה מהירה. החברה מציעה פיצ'רים נוספים בתשלום כגון הגברת קיבולת הסוללה ב-25%, תוספת אמצעי בטיחות, מחמם מושב וסוללת חירום שמספקת טווח של שישה ק"מ תוך שש דקות טעינה. המחירים הם 3,000 דולר לדגם הבסיסי, 4,900 לדגם פרמיום וכ-1,100 דולר לכל הפיצ'רים הנוספים.

לפרטים נוספים

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן