פז'ו מקימה תת-מותג לקטנועים חשמליים
באירופה, קטנועים כמו אלה של המותג החדש קיסבי (Kisbee) מבית פז'ו (Peugeot Motocycles), הם הפתרון המועדף לחיים עירוניים. הם זולים, זריזים ומתאימים בעיקר לערים צפופות שבהן הכול קרוב ונגיש.
אבל בארצות הברית המצב אחר לגמרי. רוב הנהגים בוחרים רכבים גדולים כגון ג'יפים או טנדרים, גם נהגים שאין להם צורך אמיתי ברכב מסיבי, ומי שבוחר רכב בעל שני גלגלים, יעדיף בדרך כלל אופנועי כביש, קרוזרים מסיביים או אופנועי כביש גדולים. בתוך המציאות הזו, לא ברור אם קטנועים עירוניים כגון קיסבי ימצאו את מקום שלהם.
לפי נתוני איגוד יצרני האופנועים האירופי (ACEM), בשנת 2023 עלו לכבישים באירופה יותר מ־1.5 מיליון קטנועים ואופניים ממונעים, בעיקר בדגמים של עד 125 סמ"ק. הם זולים לרכישה, צורכים מעט דלק, לא מצריכים רישיון מיוחד בשביל לרכוב עליהם, ויותר מהכול - פשוט מהנה לרכוב עליהם.
פז'ו מוטוסייקלס, למרות השם, אינה קשורה לחטיבת הרכב של פז'ו או לקבוצת סטלנטיס. זו חברה נפרדת שקיימת מאז 1898, וכיום נמצאת בבעלות קבוצת מהינדרה (Mahindra) מהודו. בשנת 2025 הפכה החברה את סדרת הקטנועים קיסבי למותג עצמאי. ההחלטה נראית טבעית בשל ההצלחה ארוכת השנים של דגם ה־50 סמ"ק - אחד הדגמים הנמכרים ביותר באירופה.
קו המוצרים של קיסבי פשוט ונגיש. במקום שמות מסורבלים, הדגמים מסומנים לפי אותיות שמסמלות גדלים, בדומה למידות בגדים. דגם S מיועד לנסיעות עירוניות קצרות, לדגם M גלגלים גדולים יותר לרכיבה חלקה ונוחה, ויש גם גרסה חשמלית SE למי שמעדיף תחבורה ירוקה.
המותג פונה לאנשים "רגילים": סטודנטים, עובדים וכל מי שרוצה להימנע מחניה בעיר גדולה, פקוקה ומסורבלת. מאז 2010 נמכרו יותר מ-200 אלף קטנועים של קיסבי. התמקדות באמינות ובמחירים נוחים תורמת לפופולריות ולביקוש לדגמים של המותג.
ואכן, המחירים באירופה תחרותיים במיוחד: דגם S נמכר במחיר מ־1,899 אירו (כ־2,030 דולר), הגרסאות הספורטיביות עולות 2,099 אירו (כ־2,240 דולר), הדגם החשמלי SE עולה 2,999 אירו (כ־3,200 דולר), ודגם ה־125 סמ"ק נמכר ב־2,599 אירו (כ־2,780 דולר). המותג זמין כיום בצרפת, באיטליה ובספרד.
לצערם של חובבי הקטנועים האמריקנים, בשלב זה אין תוכניות שיווק בארצות הברית. ובכל זאת מתבקש לשאול אם קטנועים כמו אלה של קיסבי יוכלו להתאים גם לאמריקה. האתגר לא פשוט, כי תרבות הרכב האמריקנית עדיין שולטת, וקטנועים נתפסים כ"צעצועים" יותר מאשר ככלי רכב "קשוחים". אבל בערים הצפופות ובזכות שוק השליחויות הגדל, ייתכן שיש להם עתיד. בסופו של דבר, קטנוע שעולה 2,000 דולר נשמע כמו פתרון חכם לשימוש יומיומי.