מגה דו
חדשות
קטנועים חשמליים
לעמוד קודם

קונספט לקטנוע משולב עם ריקשה

13/02/2024
זמן קריאה: 1.5 דק'

הירו (Hero) הוא אחד היצרנים הבולטים של כלי רכיבה דו-גלגליים בהודו. למותג קטנועים עירוניים ואופנועים קומפקטיים, אך לאחרונה החל לייצר קטנועים מתוחכמים ומשופרים יותר כגון דגם מווריק 440 (Mavrick 440). יצרנים רבים בתחום הדו-גלגלי מצטרפים לטרנד החשמלי, והירו לא נשאר בחוץ. החברה מובילה שתי יוזמות חשמליות - דגם חדש ווידה V1 ותת-מותג מלא סרג' (Surge) שמוקדש כולו לייצור ופיתוח של קונספטים חשמליים מסקרנים.

בתערוכת הירו וורלד 2024 (Hero World 2024) שהתקיימה לאחרונה, הירו הציגה פרויקט חדש בשם סרג' 32. כפי הנראה זה לא קטנוע פשוט אלא הרבה יותר קרוב לשילוב בין קטנוע חשמלי רגיל לריקשה תלת-גלגלית להסעת נוסעים או להעברת מטענים כבדים. בעיקרון, S32 מורכב משני חלקים מרכזיים: קטנוע חשמלי נפרד וריקשה ללא גלגל קדמי. כך הרוכש הפוטנציאלי של הדגם מקבל שני כלי רכב כאחד: קטנוע וריקשה.

החברה טוענת שהמעבר ממצב קטנוע רגיל לריקשה אורך שלוש דקות בלבד. כל מה שצריך לעשות הוא לחבר את החלק של הריקשה לחלק האחורי של הקטנוע. במצב ריקשה, הגלגל האחורי של הקטנוע לא פעיל, והגלגל הקדמי עוזר בהיגוי. הקטנוע והריקשה מוזנים מסוללות נפרדות. חיבור אלקטרוני מיוחד מאפשר לרוכב להשתמש במוטות ההיגוי ובאביזרי השליטה של הקטנוע בשביל להשתלט על הריקשה.

מבחינה טכנית, הקטנוע מספק עד שישה קילוואט של עוצמה (שווה ערך ל-8 כ"ס). הריקשה מספקת קצת יותר - עשרה קילוואט. הפיתוח החדש של סרג' יתבסס על פלטפורמה טכנית קיימת מווידה - תת-מותג חשמלי נוסף ששייך להירו.

בתכנון הרחוק, בסרג' מתכננים להוציא כמה אופציות של הריקשה שיתאימו לביקוש ולרוכבים שמחפשים לעצמם את הדבר הנכון ביותר. יהיו כמה סוגים של ריקשות - פתוחות, להרכבת מטענים ומשקלים כבדים, וסגורות, לרוכבים ונוסעים.

נכון לעכשיו, סרג' S32 קיים רק בתור פרויקט עתידי ואין תאריך השקה רשמי. מצד שני, ההתקדמות הרבה של הירו ביצירת קטגוריית רכב חדשה לדגם אחד בלבד משמעה שליצרנית ההודית תוכניות רציניות וברורות לעתיד הקרוב.

 

לפרטים נוספים

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן