מגה דו
כתבות
מגה דו פלוס
לעמוד קודם

MotoGP תשנה חוק טכני

26/02/2024
זמן קריאה: 1.5 דק'

סדרת מרוצי האופנועים היוקרתית MotoGP מתעתדת לשנות את אחד החוקים השנויים במחלוקת. מדובר בהגבלות ובהגדרות של לחץ הצמיגים המותר. ההגבלות יישארו, אבל שההנהלה של סדרת המרוצים מבטיחה הקלות ניכרות והורדת הרף המינימלי. לפי דיווחים בתקשורת המקצועית, הנתון המותר המינימלי לצמיג הקדמי יהפך מ-1.88 בר ל-1.80. הרוכבים יידרשו לשמור על הרף 60 אחוז מהסיבובים בכל מרוץ במקום 50%, כפי שהיה בשנה הקודמת.

מי שאחראי לשינוי הוא הספק הרשמי של צמיגים לקבוצות המתחרות, מישלן (Michelin). רוכבים רבים התלוננו שקשה מאוד לשמור על הרף המינימלי של לחץ, שמוגדר 2.1 בר לאורך כל המרוץ. במקרה כזה, הצמיג נשאר נפוח מדי, והדבר מקשה את האיזון וההיגוי ומעלה מאוד את הסיכון לתאונה או לנפילה. במישלן הגדירו את הלחץ המינימלי ל-1.88 בר כי האמינו שלירידה מתחת לזה יש פוטנציאל לפגוע באיכות הצמיג.

ברמת העיקרון, חוק הלחץ בצמיגים היה קיים ב-MotoGP כבר שנים רבות. רק בעונה האחרונה החליטה הנהלת המרוצים לשים לזה לב ולהתחיל לאכוף ולבדוק את ההגדרות המקובלות. ממרוץ בריטניה-2023 התחילה MotoGP לחלק קנסות לקבוצות ולרוכבים שלא עמדו בתקן הנדרש. לאחר קנס ראשוני, אם הרוכבים לא טיפלו ברמת הלחץ בצמיגים, הם היו עלולים לקבל הורדת נקודות וקנסות בצורה של הוספת זמן.

בעונה החדשה המשתתפים כבר לא מקבלים קנסות או הערות. החוק החדש קובע, כי תקן הלחץ בצמיגים נחשב להגדרת יסוד, ועבירה על החוקים גוררת השעיה מהמרוץ. כמובן שהדבר ישפיע על אליפות ה-MotoGP כולה במידה רבה מאוד. התקווה היא שהורדת הרף המינימלי של הלחץ ל-1.80 בר תוריד את הסבירות לעבירה על כללי המרוץ.

הסיבה שבגללה עניין הלחץ בצמיגים נהפך לרלוונטי מבחינת החוקים בשנים האחרונות היא שבשנתיים האחרונות התגלה כי קבוצות משתתפות היו עוברות על חוק הלחץ בכוונה בשביל להקנות לעצמן יתרון טכני. פרנצ'סקו בנייה (Francesco Bagnaia) זכה במרוץ ספרד ב-2022 גם בשל הלחץ המוגבר שהופעל על החלק הקדמי של האופנוע בשביל לשפר את האיזון שלו על הטרק.

אליפות העולם 2024 ב-MotoGP אמורה להתחיל ב-8 במרס. המרוץ הראשון יתקיים במסלול לוסאיל ((Lusail Circuit בקטאר.

 

לפרטים נוספים

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן