בקשה לתביעה ייצוגית: פגם מובנה בווריאטור
בקשה לאישור תביעה ייצוגית הוגשה נגד מאיר חברה למכוניות ומשאיות, יבואנית כלי רכב לישראל, ונגד החברה האיטלקית HONDA ITALIA INDUSTRIALE S.P.A, הקשורה ליצרן כלי הרכב היפני HONDA. מאיר היא גם היבואנית המורשית והבלעדית בישראל של קטנועים מתוצרת HONDA המיוצרים על ידי HONDA ITALIA, ובכלל זה דגמים FORZA 350 ו-ADV 350, הנחשבים באופן כללי יקרים ואיכותיים. הקטנועים מכונים "קטנועי מנהלים".
בבקשה שהוגשה לבית המשפט המחוזי בת"א נטען, כי בקטנועים האלו קיים פגם מובנה ורוחבי ברכיב מרכזי הקשור להעברת הכוח והקרוי וריאטור (רכיב המשמש כמצמד). בגלל הפגם, בעת האצה של הקטנועים מופיעים רעידות ו\או רעשי חריקה צורמים בנסיעה. התקלה מורגשת ביתר שאת כשהקטנועים קרים, בדרך כלל לאחר חניית לילה.
בבקשה שהגישו עידן שואן מת"א, טרי יוסף בן הרוש מאילת וליאור גירשביץ מהרצליה נאמר, כי הפגם האמור מופיע כשהקטנועים עודם חדשים יחסית, לאחר שביצעו מרחק קצר יחסית של נסועה (5,000-3,000 ק"מ בלבד), בשעה שאורך החיים המצופה מווריאטור אחורי הוא 30,000 ק"מ.
לדברי המבקשים, מרכזי השירות של חברת מאיר מודעים היטב לפגם האמור, ולמרות זאת אינם מסדירים אותו. כאשר בעלי הקטנועים מלינים במרכזי השירות על התופעות הנגרמות בעטיו של הפגם האמור, הם נענים במגוון תירוצים שנועדו לטשטש ולדחות. בדרך כלל מסתפקים במרכזי השירות בטיפול שטחי, שמעלים זמנית את סימני הפגם האמור, אולם אינו פותר אותו ורק דוחה את התופעות פרק זמן קצר. למעשה הפגם עודנו קיים, וברור כי התופעות ישובו להופיע.
לטענת המבקשים, המשיבות מודעות היטב לפגם אך הסתירו זאת מבעלי הקטנועים שרכשו ורוכשים אותם מהן, והן עדיין מסתירות אותו מרוכשים פוטנציאליים כשהן משווקות ומציגות את הקטנועים כתקינים לחלוטין.
עוד הם טוענים, כי פנייה מקדימה שלהם בעניין זה לפני הגשת הבקשה לאישור תביעה ייצוגית לא הועילה. המשיבות מיתממות, וממשיכות בהתנהלותן הפסולה. לדבריהם, רק בחלוף כחודשיים מהפנייה המקדימה הואילה היבואנית בלבד להתייחס לנטען בפניה, וטענה כי הקטנועים יוצרו על ידי הונדה, שהיא אחת מיצרניות האופנועים והקטנועים המובילות בעולם, וכי היא זו שמספקת בישראל את האחריות הניתנת על הקטנועים.
בתשובתה התעלמה היבואנית לחלוטין מהטענה המרכזית בפנייה המקדימה - קיומו של פגם מובנה ורוחבי בווריאטור של הקטנועים, ובחרה להתייחס באופן תמוה וספציפי רק לקטנועים של שניים מבין שלושת המבקשים. היא הפנתה אותם לאחד מבין מרכזי השירות, שם מתאפשר לטפל בתקלה ולפתור אותה.