מגה דו
מדורים
מגה טיפ
לעמוד קודם

איך למקם נכון את הגוף על האופנוע

06/12/2023
זמן קריאה: 1.5 דק'

אופנוע הוא כלי רכיבה מאוזן למדי בזכות עצמו. נניח שהרוכב קופץ ממנו כשמשנק הגז עדיין לחוץ - האופנוע ימשיך בנסיעה עד שייתקל במשהו או ייגמר לו הדלק. בעיקרון, מי שמשפיע על איזון האופנוע הכי הרבה הוא הרוכב עצמו. תנועות גוף ומיקום נכון חשובים מאוד לרכיבות זהירות, ומן הסתם בשביל לכוון את האופנוע לכיוון הרצוי.

גם אם איננו מודעים לכך, הגוף שלנו כבד מאוד. משקל הגוף של הרוכב משתלב עם המשקל הטכני של האופנוע, והכול יחד יוצר עוצמה חזקה של לחיצה וגרירה. מעברי משקל מהירים (ולעיתים שגויים) משפיעים מאוד על התנהגות האופנוע על הכביש. זאת הסיבה שרוכבים עוברים לתנוחת רכיבה קומפקטית ונמוכה יותר כשהאופנוע נכנס לפינות. חשוב מאוד להיכנס למצב הזה לפני הפינה - כך הרוכב משפיע על איזון האופנוע כשהכלי נמצא במצב הכי מאוזן שלו.

לרוכב חשוב מאוד לדעת על אילו חלקים של האופנוע עליו להשפיע עם הפעלת המשקל שלו. החלטה לא נכונה או לא מאוזנת עלולה לגרום לנפילה או לאיבוד איזון של האופנוע, במיוחד כשהוא נוסע במהירות גבוהה. החלק הקדמי של האופנוע אחראי לאחיזה של הגלגל הקדמי והצמיג שלו בקרקע. מבחינה טכנית, כאמור, אם אופנועים היו נוסעים בעצמם, האיזון היה נשמר. האתגר המרכזי הוא מוטות ההיגוי וכל מערכת הניהול הפיזית של האופנוע הנמצאת מלפנים, לכן על הרוכב להשפיע על הגלגל הקדמי.

רוכבים רבים עושים טעויות שקשורות למיקום הגוף. הדבר עשוי לנבוע ממתח פיזי או נפשי שגורם לקבלת החלטות לא נכונות. רוב הטעויות ברכיבה קשורות למיקום פיזי לא נכון של הגוף בפנייה. הרוכב נמצא בתנוחה לא נוחה שמפריעה לו להשתלט על האופנוע. במקרים כאלה רוכבים פשוט תופסים את מוטות ההיגוי ומעבירים אליהם את רוב משקל הגוף - כמובן שזאת טעות קריטית.

איך להתרגל לפניות חדות וללמוד לרכוב באופן רגוע יותר? צריך למוד להתמקם על האופנוע באופן שמשפיע על האיזון שלו כמה שפחות. המפתח לרכיבה בטוחה הוא להשתחרר, לקבל החלטות בראש נקי ולתת לאופנוע לעשות את שלו בפניות. לא מדובר כמובן עזיבת מוטות ההיגוי, אך צריך להעביר כמה שפחות משקל גוף על האופנוע. דגמים מודרניים, במיוחד כאלה שמצוידים במערכות איזון ובלימה אוטומטיות, יודעים לסייע לרוכב באופן אופטימלי.

 

לפרטים נוספים

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן