מגה דו
מדורים
מגה טיפ
לעמוד קודם

איך לצלוח פנייה של 180 מעלות על אופנוע

18/09/2022
זמן קריאה: 1 דק'

כשלומדים לרכב על אופנוע, אחד השלבים הכי מאתגרים בתהליך הלמידה הוא פניות וסיבובים. במיוחד סיבוב של 180 מעלות. רוב הרוכבים מתאמנים על המהלך בשביל לעבור את מבחן הנהיגה, ומוותרים עליו ביום יום. אבל אם יודעים לעשות אותו נכון, זה יכול להיות כלי מועיל מאוד. למרות שמדובר בתרגיל שמבוצע במהירות נמוכה, חשוב שהקלאץ' יהיה מופעל והמנוע בגיר הראשון, אחרת תיתקעו באמצע הסיבוב עם אופנוע שנכבה.

רוב האופנועים יכולים להסתובב בלי להשתמש בהרבה מקום על הכביש בעת הסיבוב. קשת של כשישה מטרים מספיקה בשביל לסובב את האופנוע כמו שצריך בלי ליפול. כדאי להעביר יותר משקל גוף לחלק הקדמי של האופנוע בעת הסיבוב. והכי חשוב כמובן - תסתכלו לאן בדיוק אתם רוצים לפנות בצד השני.

רופרט פול (Rupert Paul), רוכב עם ניסיון של עשרות שנים, משתף טיפים משלו לסיבוב 180 מוצלח. המהלך מצריך קודם כל שליטה בטוחה בקלאץ'. אם אתם מושכים את הקלאץ' תוך כדי סיבוב, הוא נותן דחיפה נוספת לכלי. אם יש לכם אופנוע מודרני, סיבוב בעזרת הקלאץ' אמור להיות הרבה יותר קל בזכות יתרון אדיר של משקל ממורכז ומשנק מתקדם.

טיפ נוסף בביצוע הסיבוב הוא להפעיל לחץ קל אך יציב על הבלם האחורי. האפקט של הפעולה דומה לזה של הפעלת הקלאץ', אבל במקרה הזה הרוכב "דוחף" את המנוע למטה, לקרקע, כך שהגלגל האחורי מסתובב עם יותר מאמץ, ובכללי האופנוע מרגיש כאילו נשתל באדמה.

באופן כללי, סיבוב של 180 מעלות הוא דבר קל למדי אם יודעים לעשות אותו נכון. תלמדו, תתאמנו, וזה ישפר את הרכיבה שלכם ויקל אותה.

 


מקור: www.motorcyclenews.com

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן