מגה דו
מדורים
מגה טיפ
לעמוד קודם

טיפים לרכיבה בטוחה בגשם

15/11/2021
זמן קריאה: 3 דק'

בימים טרופים, כאשר מזג האוויר הפכפך וקיצוני לעיתים, טוב להיות מוכנים לכל מצב. בתור רוכבי דו-גלגלי, עלינו להיזהר כפליים בחורף. הכביש נעשה חלקלק, במיוחד אחרי הגשם הראשון, והראות לא מיטבית. חשוב להתכונן ככל האפשר כדי למזער סיכונים. ריכזנו בשבילכם רשימה של טיפים שיעזרו לכם לצלוח את החורף בשלום.

קודם כל, במיוחד לרוכבים חדשים, הכי טוב להתייחס לחורף כמו להחלפת הכלי בכלי אחר, שהוא הרבה יותר גרוע. זמן הבלימה מתארך, אחיזת הכביש נהיית גרועה יותר, ואם זה לא מספיק, אתם נעשים קצת שקופים כשיש גשם. צריך לנסוע לאט עד שלומדים את מגבלות הכלי ה"חדש".

הגשם הראשון: במיוחד לרוכבים מתחילים, עדיף להימנע מנסיעה אחרי הגשם הראשון, ואם חייבים, צריך להיזהר מאוד. בפשטות, הגשם הראשון מנקה את כל הלכלוך מהאוויר ומוריד אותו לכביש, אשר נעשה חלק פי כמה מהרגיל. אם בחרתם לנסוע בגשם הראשון, יש לעשות זאת בזהירות מרבית.

צמיגים: באופן כללי, עדיף לשמור על משטר צמיגים ולהחליפם תקופתית. ברגע שריח החורף עולה לאוויר, לכו למוסך שלכם וודאו שהצמיגים תקינים. התנהגות בכביש, לבוש נכון ומרחקי בלימה, לא ישנו אם הצמיג שחוק או לא מתאים לחורף. צמיג לא תקין מגביר מאוד את הסיכוי להחלקה, שגם ככה גבוה מאוד בחורף.

זהירות על הכביש הרטוב: הכביש הוא מקום בלתי צפוי, ואחרי הגשם רמת הסכנה עולה. סימני הצבע בכביש נעשים משטח דמוי זירת החלקה כשהם רטובים. צריך להיזהר מאוד כשבולמים או פונים מעליהם. צריך לשים לב גם ללכלוכים ולכתמי שמן. זכרו ששמן לא מתערבב עם מים, ויש סיכוי שכתם שמן לא התפנה מהכביש אחרי הגשם. באופן כללי, גם אם המקום מוכר לכם, עדיין כדאי לבחון את הכביש בזהירות. והכי חשוב, לא לשחק בשלוליות, אתם לא בגן. בתוך שלולית עלולים להיות מוסתרים מהמורה נבזית או בור שיספקו לכם ולאופנוע שלכם טבילה חורפית.

 

 

בלימה מתונה: אחיזת הכביש יורדת בהרבה כשהוא רטוב, לכן כדאי לא לבלום בהטיה או בסיבוב. נסו לבלום כמה שיותר כשאתם ישרים, ולהיזהר לא לבלום בחריפות, שלא יינעל הגלגל. מרחק הבלימה גדל מאוד בכביש רטוב, לכן צריך להגדיל באותה מידה את המרחק מכלי הרכב שמלפנים ומאחור, אם הדבר אפשרי. תוספת המרחק תאפשר לכם לבלום ברכות רבה יותר, ותיתן יותר זמן להגיב לדברים לא צפויים. את הבלימה עצמה יש לבצע, כמובן, עם שני הבלמים בו בזמן.

אביזרים: לא נעים להיתפס למקלחת קרה בגשם. הפתרון הכי פשוט הוא לרכוש חליפת סערה ולקחת אותה לסיבוב כדי לראות שהיא יושבת טוב, אבל בכביש מהיר ייתכן שפתרון זה לא יעבוד. אפשר ורצוי להשקיע במעיל אופנוענים ובמכנסי רכיבה עמידים לגשם. חליפה מלאה סטייל חרמונית תשמור עליכם חמים, אבל יהיה קשה להתנהל איתה. יש בשוק סטים של מעיל ומכנסיים שמתחברים זה לזה ומביאים את הטוב ביותר של חרמונית מינוס סרבול. מומלץ מאוד להשקיע בכפפות מחממות ועמידות למים ובנעלי רכיבה עמידות לגשם, אחרת יהיה לכם קר מאוד מהר מאוד. למי שיש אפשרות, כדאי גם לשמור סט בגדים ספייר למקרה שמה שעליכם נרטב.

לפקוח עיניים: זכרו, לא רק אתם נמצאים בחורף בכביש. כל כלי הרכב על הכביש איתכם בגשם. נהגי מכוניות אמנם נהנים ממחיצה פיזית ביניהם לבין הגשם, אבל הרכב שלהם עדיין נרטב. גם במכוניות מרחק הבלימה גדל, ובגשם נהגים רואים הרבה פחות טוב. החורף הוא זמן מעולה לחדד את כישורי הנהיגה הדפנסיבית שלכם, דהיינו נהיגה ממקום של הגנה עצמית. ההנחה צריכה להיות שבכל רגע יכול להתרחש משהו לא צפוי, ולהיות כמה שיותר מוכנים אליו. ללמוד להביט לפנים ולאחור ככל האפשר כדי לאתר רכבים או מכשולים. כישורים אלה נרכשים עם הניסיון, ובדרך כלל אחרי פגישה אישית לוחצת עם דלת של מכונית לא קרואה שפתחו באמצע הכביש, או נהג שהחליט לפתע לפנות לכיוונכם בלי לאותת. למהדרין מומלץ מאוד להגביר את הנראות עם שלל פסים זוהרים או פנסי לד למיניהם.


מקור: www.cycletrader.com

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן