מגה דו
מדורים
מגה טכנולוגיות
לעמוד קודם

KTM מפתחת תיבת הילוכים חצי אוטומטית

13/03/2023
זמן קריאה: 1 דק'

לאחרונה פורסם שחברת האופנועים הגרמנית KTM נמצאת בתהליכי פיתוח של תיבת הילוכים חדשנית חצי אוטומטית, שככל הנראה תופיע בדור הבא של דגמי האופנועים 1290. המערכת תוכל להעביר הילוכים באופן אוטומטי מלא וגם בעזרת מאמץ הרוכב.

המערכת של KTM שונה בתכלית ממערכת דומה שהציגה הונדה (Honda). היא מורכבת מקלאץ' עם צנטריפוגה, זרועות מכוונים ויחידה נפרדת להעברת הילוכים. תוספת מעניינת נוספת במערכת היא בלם חניה שאמור למנוע מהכלי להתגלגל מגבעה וגם להגן עליו מגניבות. זה נראה כמו רעיון פשוט מאוד, שיכול להיות לו ביטוי כהחלטה טכנולוגית יעילה מאוד.

בשונה ממערכת דומה שמותקנת על אופנועי הונדה, שם הכול תלוי בקליפר נוסף לבלם אחורי, מערכת הבלימה של KTM משתמשת במשנק בצורת L שנועל את ההילוכים במקום פיזית.

בשביל להעביר את ההילוכים באופן אוטומטי עצמאי, המערכת מפעילה מנוע שמזיז את צילינדר ההעברה. הפעולה הזאת מזיזה את המזלגות של בחירת ההילוך למקום הנדרש. קלאץ' צנטריפוגלי מתפקד כמו קלאץ' ידני רגיל.

הפטנט החדש של KTM מפרט את עיקרון הפעולה של המערכת, אך מה שעדיין לא ברור הוא איך הרוכב יוכל להעביר הילוכים ידנית. אם להשוות למערכת הקיימת של הונדה - שם ההעברה מתבצעת באמצעות כפתורים על מוט ההיגוי. הפרסומים בנושא תיבת ההילוכים האוטומטית של KTM לא מסבירים איך העיקרון הזה יפעל במערכת שלה.

לפרטים נוספים

 

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן