בקרת ההרמה של טריומף
בקרת הרמת הגלגל הקדמי (Front Wheel Lift Control), או בשמותיה לפי יצרני האופנועים, היא לא תמיד המאפיין הראשון שמזכירים כשמדובר במכונה עוצמתית כגון טריומף 1200 RS (Triumph Speed Triple 1200 RS). אך לאחר חוויית רכיבה אינטנסיבית על הדגם, אפשר לקבוע בוודאות: מדובר באחת ממערכות בקרת ההרמה הטובות ביותר בתעשייה כיום, אם לא הטובה מכולן.
עם נתונים כגון מומנט של 127 ניוטון־מטרים ב־8,750 סל"ד, הספק של 180.5 כוחות סוס ב־10,750 סל"ד ומשקל רטוב של 199 ק"ג בלבד, לא מפתיע שהאופנוע שואף לשלוח את הגלגל הקדמי לשמיים בכל הזדמנות. לשם השוואה, מדובר ביותר מומנט ובפחות משקל מדוקאטי סטריטפייטר (Ducati Streetfighter V4). הנתונים מדגישים את הצורך במערכת אלקטרונית שתשמור על הגלגל הקדמי על הקרקע בלי לפגוע בחוויית הרכיבה.
שליטה מדורגת, ביצועים מדודים
טריומף מציעה ארבע דרגות שליטה במערכת, הניתנות להגדרה באמצעות מערכת הסוויץ' ולוח המחוונים הדיגיטלי בגודל חמישה אינצ'ים. רמה 1 (מינימלית) מאפשרת הרמה מתונה של הגלגל בלי לפגוע בהאצה. רמה 4 (מקסימלית) תאפשר לרוכב לחוות כמעט ווילי (הרמת הגלגל הקדמי) מלא, ממש עד נקודת שיווי המשקל, אך המערכת שומרת שלא תהיה התהפכות.
במהלך רכיבה במסלול ספורטיבי מקצועי, אופנועים מסדרת הדגמים המדוברת נטו "להתפרץ" בגלגל קדמי גבוה על פני השטח הגלי. המעבר בין הרמות סיפק תחושת שליטה מובהקת - מהריסון הנדרש במסלול ועד לשחרור מוחלט לקראת סוף היום. רוכב ממוצע (שאינו מתמחה בהרמת גלגלים או בפעלולים) ירגיש כמו מקצוען גם אם לא נולד לאקרובטיקה מוטורית על שני גלגלים.
נחיתה רכה, ללא רעידות
המערכת מתחשבת בירידה לקרקע. עם מייצב כיוון סטנדרטי, כל נחיתה חלקה, ללא רעד או טלטלה, גם כאשר החזרה לקרקע מהירה. מצד שני, המערכת לא מונעת מהרוכב להנמיך במהירות כאשר הוא בוחר לסגור את המצערת, וזה חשוב: לפעמים צריך להחזיר את הגלגל הקדמי לקרקע מייד, ולא כדאי שמערכת אלקטרונית תעכב את זה בעבור "נחיתה חלקה" שעלולה להסתיים בתוך קיר.
החיסרון היחיד הוא שאין דרך לנתק את בקרת ההרמה בלי לנתק גם את בקרת האחיזה (TC). כלומר מי שמעוניין בשליטה מוחלטת על הרמת הגלגל, בלי שהאלקטרוניקה תתערב, ייאלץ לכבות את בקרת האחיזה כולה, והדבר עשוי להיות מסוכן על אופנוע בעוצמה כזו.
מערכת בקרת ההרמה טריומף 1200 RS מספקת שילוב נדיר של בטיחות, תחושת שליטה ורכיבה מרגשת. במסלול, בכביש ציבורי או רק כדי להראות איך עושים "ווילי", המערכת הזו תיתן לכל רוכב את הביטחון, ההנאה והדיוק שהוא חולם עליהם.