מגה דו
מדורים
מגה טכנולוגיות
לעמוד קודם

הונדה מפתחת כרית אוויר לאופנועים

12/03/2024
זמן קריאה: 1 דק'

ב-15-10 השנים האחרונות שינו כריות האוויר את החוקים והתקנים של בטיחות האופנועים. כרגע נראה שהונדה (Honda) מתכוונת להתקדם עם הטכנולוגיה צעד נוסף. לראשונה, כריות אוויר הופיעו כחלק מאבזור המתמודדים במרוצי MotoGP כשהן "מוסתרות" בתוך מעילי רכיבה של רוכבים, שקיבלו חסות טכנית מהמותג האיטלקי אלפינסטארס (Alpinestars). היום כל רוכב מן השורה יכול לקנות כרית אוויר של אלפינסטארס. גם חברות ומיזמים אחרים נכנסים לתחום אביזרי ההגנה, ודיינזה (Dainese) הציגה מעילי רכיבה משלה עם כרית אוויר.

פטנטים שפרסמה הונדה מציעים כריות אוויר שיותקנו בחלק האחורי של מכל הדלק של האופנוע. התכנון דומה למדי לזה של כריות אוויר שמותקנות על מכוניות. בכל זאת, תאונות אופנועים שונות בתכלית מתאונות של רכבים אחרים מבחינת ההשפעה והנזק. כמעט בכל המקרים של תאונות דו-גלגליות, הרוכב עלול להיסרק מהאופנוע. השאלה שעולה בהקשר זה היא מה היתרון של כרית אוויר שמותקנת על האופנוע עצמו, אם הרוכב "מתנתק" מכלי הרכיבה. הפתרון של הונדה הוא שגם הכרית מתנתקת מהאופנוע אחרי שהיא מתנפחת. שני אלמנטים מנפחים משאירים את הכרית נפוחה גם אחרי ההתנתקות, והכרית עצמה תופסת צורה ש"מחבקת" את הרוכב ברגע שהוא נופל מהאופנוע.

האתגרים העיקריים של עיצוב טכנולוגי כזה הוא המאמץ התחזוקתי שכרית כזאת מצריכה אחרי שנים רבות של שימוש. הכרית צריכה לשמור על לחץ האוויר שבתוכה וגם שההתקנה וההפעלה של המערכת ישתלמו מבחינה כלכלית. אם הטכנולוגיה החדשה של הונדה תיהפך למציאות, היא תהיה צעד ממשי קדימה בבטיחות רכיבות. הרוכבים לא יצטרכו לשכנע את עצמם ללבוש את המעילים הלא נוחים.

 

לפרטים נוספים

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן