מגה דו
מדורים
מגה טכנולוגיות
לעמוד קודם

טכנולוגיה בטיחותית לאופנועי הונדה

28/08/2022
זמן קריאה: 1.5 דק'

חברת הונדה (Honda) היפנית מפתחת טכנולוגיית בטיחות חדשה לאופנועים. הטכנולוגיה היא מערכת עזר לרוכב שאמורה למנוע תאונות. המערכת תעבוד בשיתוף פעולה מלא עם הרוכב, ובעיקר תיתן לו הזדמנות להחליט החלטות נכונות על הכביש.

כמו שזה נראה כרגע, החשיבה של מפתחי הונדה מבוססת על מערכות דומות שכבר קיימות במכוניות, אבל פיתוח ויישום באופנועים אורכים הרבה יותר זמן. בעקבות זאת אפשר להניח שמערכת שתדע למנוע תאונות לגמרי, לא תגיע בזמן הקרוב.

למרות זאת, הונדה כבר עושה צעדים ראשונים בכיוון. לפני זמן קצר החברה הגישה מספר פטנטים של מערכת LKAS, שמזהה את מיקום האופנוע על הכביש ולא נותנת לו לסטות מהנתיב. LKAS יכולה להופיע בכמה אופנים. המערכות הפשוטות ביותר מנתרות את הקווים הלבנים על הכביש באמצעות מצלמות וחיישנים שמזהים את הנתיבים. אם הנהג סוטה מהנתיב, המערכת מתריעה. אפשר לבטל את הזיהוי זמנית אם רוצים לעבור נתיב.

המערכת מחוברת לחיישנים, כולל מכ"ם קדמי ומצלמה שתזהה את הקווים על הכביש ואת התנועה עליו. האלמנט המרכזי במערכת הוא המפעיל שעובד מחיישן מגנטי. ככה אפשר לעקוב אחרי שינויים בזרם המגנטי ולקבוע אם לעזור לרוכב להישאר במקום. החלק המפעיל גם מזהה את התנועות שהרוכב עושה עם ההגה בשביל לקבוע בוודאות אם הוא צריך עזרה.

כביש עשוי להיות פחות יציב וקופצני, ואז הרוכב יבצע תנועות חדות כדי לייצב את האופנוע. הגרפים שמופיעים בפטנטים של הונדה מראים שהמערכת יודעת בדיוק מתי להתערב, ולא תפריע לתזוזות הגה יזומות.

המטרה העיקרית של הונדה היא להוריד את הסטטיסטיקה של מקרי המוות בתאונות אופנועים לחצי ממה שיש כרגע. זה התכנון לשמונה השנים הקרובות. החברה מקווה להביא לירידה מוחלטת במספרים האלה עד שנת 2050. התוכנית משלבת טכנולוגיית עזר לרוכב עם מערכת ממוחשבת מבוססת על בינה מלאכותית, שמסוגלת לזהות מצבים שעלולים להביא לטעויות בנהיגה לפני שהן קורות. גם המערכת הזאת נמצאת כרגע בפיתוח וצפויה להגיע בעוד כמה שנים.

 


מקור: www.motorcyclenews.com

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן